Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft die man nu te zeggen?

Een week of wat geleden zou de wereld toch vergaan? Op tv zag ik een paar mensen die dat verkondigden. De één had een hele schuur ofzo met levensmiddelen gebouwd voor een groepje mensen. En die andere was volgens mij die gelovige uit Amerika die vertelde zoiets dat Jezus terug zou komen en de ongelovige zou straffen enz.
Hoe is het verder gegaan met hun beweringen? Zijn ze erna nog geinterviewd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
605

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ging om Harold Camping: http://en.wikipedia.org/wiki/Harold_Camping
Hij had het al eens eerder voorspeld, ergens in de jaren tachtig. Later zei hij dat hij essentiële info uit de bijbel over het hoofd had gezien bij zijn berekening.
Op de dag dat het zou gebeuren,w as hij nergens te vinden, beantwoordde te telefoon niet, enzovoorts.
Inmiddels heeft hij wel een verklaring afgegeven: op 21 mei zou het _beginnen_ (met heftige aardbevingen etc.), en het zou doorgaan tot 21 oktober, op die laatste datum gaan de goede mensen naar de hemel en de slechte dood.

We wachten af wat voor verklaring hij na 21 oktober weer zal hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Daar is verder geen aandacht meer aan geschonken omdat het allemaal onzin was achteraf.
Dan is het geen nieuws meer en daar doen ze verder ook niets meer mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zei hij niet dat ie een verkeerde berekening had gemaakt? En dat het toch een andere datum is? Ik heb zoiets gezien op een nieuwssite, maar hoe het precies zit weet ik niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De man heeft nu voorspeld dat het 21 oktober gaat gebeuren. In Amerika zijn al weer duizenden reclameborden neergezet met erop die datum (waar komt dat geld vandaan?). Volgens de 'geleerde' man die eerder 21 mei had berekend, had hij een rekenfout gemaakt en wordt het nu dus 21 oktober. Overigens had hij het ook al voorspeld voor 1995, laten we maar niet uitgaan van drie keer scheepsrecht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we liever uitgaan van drie is teveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo? Lijkt me best leuk om opgenomen te worden in de hemel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie is te veel,die is goeeeeeeeeeeeeeed.
deze man beweert nu dat zijn berekening toch niet klopte, maar dat het in oktober gaat gebeuren.
het moet echt onzin zijn, want in de bijbel staat duidelijk dat zelfs de Zoon (Jezus) niet weet wanneer Hij terugkomt, maar alleen de Vader. Geen mens weet van uur en tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Gonzo,dat staat idd in de Bijbel,ik weet dat want ik heb er twee.Dus laten we er maar gewoon van uitgaan dat al wat mensen daarover beter menen te weten dikke en grote onzin is.
Anders word het echter wel, als er een meteoor zo groot als een halve maan op de aarde valt en dit al van ver kan gezien en voorspeld kan worden.
Dan geloof ik dit in iedergeval wél.
Voor mij zegt het genoeg over het geloof waar al die mensen zogenaamd in geloven..

Geloof iets iets ouds.. mijns inziens is het onzin.. en totaal achterhaald... (Puur persoonlijke mening)

Maak alleen zulke uitspraken als je bewijzen hebt, niet op de stand van zon en maan, of een paar regels uit een boek dat al zo vaak is herschreven dat zelfs de leugen niet meer geloofwaardig is...

Leer eerst in jezelf, en je eigen krachten te geloven.. daarmee bereik je meer, veel meer.... geluk zit in jezelf, en jij bepaalt hoe jij je leven leeft.. geniet er van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groot gelijk Olaf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is dat je erbij zet dat het je persoonlijke mening is, maar je zegt het wel erg stellig, alsof het DE waarheid is!
ik ben het absoluut niet met deze meneer eens, wat zijn voorspellingen betreft, maar geloof zeer zeker in wat er in de bijbel geschreven staat. meer "bewijs" heb ik niet nodig!
zulke dingen worden altijd gezegd zoek maar op het internet op hoeveel mensen zeggen wanneer de wereld zal vergaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die man heeft helemaal niks te zeggen .
en kan het niet weten of berekenen .
de wereld vergaat bedoeld hij mee de jongste dag die komt volgens debijbel .
Als een dief in de nacht staat ergens =symbolisch .
Je gaat en kan toch ook niet berekenen wanneer er eventueel een dief komt ....

Het gekke is dat er mensen zijn die in andere mens meer geloof hechten (en gek laten maken) dan een geloof in een God .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, ik hoor net dat meneer Harold Camping een hartaanval gehad heeft en voorlopig niet heel veel meer te zeggen heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien had ie dan toch gelijk en is _zijn_ eindtijd aanstaande...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stroke is trouwens een beroerte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jip,hij had in iedergeval gelijk over zigzelf, en voor de rest is dit voor hem ook al een zorg minder want hij zal er nu toch geen besef meer van hebben.En wij? wij zullen ook na 21 Oktober nog zeer veel nieuwsberichten horen over aarbevingen in één of ander land.
En natuurlijk ook over het einde van de wereld ergens ik het jaar 30065 of zo iets?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding