Kan ik vrijwillig geld storten bij de overheid?

Een soort van algemene rekening waar je gewoon een paar euro heen kan overmaken als je denkt dat het weer eens slecht gaat met de Nederlandse kas

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Als je je geld aan de staat wil geven, kan je staatsloten kopen. De opbrengst daarvan gaat naar de staatskas.

Als er een prijs op je lot valt, hoef je die niet op te halen. Zo blijft het geld bij de staat en kan de regering het uitgeven aan zaken van algemeen belang.
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geweldig @Antoni, 'outside the box' denken!
Maar wat als de Jackpot erop valt...aiaiai wat dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+
Antoni
7 jaar geleden
Dank je.
Antoni
7 jaar geleden
De oplossing daarvoor is, @jodokus52, gewoon nooit nagaan of er een prijs op het lot is gevallen. De vraagsteller kan zelfs gewoon het lot meteen weggooien of weggeven na het kopen. Zijn doel was toch nooit om er een prijs mee te winnen, maar om (een deel van) zijn geld aan de staat te geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dot geld gaat niet direct naar de staatskas. Er worden eerst nog een hoop kosten van betaalt zoals mederwerkers van de loterij (o.a. de bn'ers die het promoten) en ook de winpot word hiervan betaalt. Uiteindelijk gaat er maar weinig naar de kas waar we de bijstand, wegen etc. van betalen.
Antoni
7 jaar geleden
Klopt, @daphne91, het is niet helemaal de ideale oplossing. Wat ik eerder schreef over het weggeven was ook niet handig. Als de ontvanger van het lot dan een prijs wint en ophaalt, bereikt de vraagsteller nog zijn doel niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Via veel bekeuringen, maar lijkt mij ook niet handig, of alles opkopen bij de domeinen en zorgen dat het weer inbeslaggenomen wordt.