Is een bromfietscertificaat ook voorzien van een puntentelling?

Ik zie vaak jongeren met een opgevoerde scooter. Laatst werd er bij een controle (met rollerbank en de hele rattaplan) een jongen aangehouden door een agent. Deze agent wist zich deze jongen nog te herinneren, en had hem de keer ervoor een waarschuwing gegeven. Waar deze jongen achteraf dus niks mee gedaan had.

Maar ik bedoel ook gewoon voor andere misdrijven zoals met alcohol op rijden, verkeersregels niet nakomen enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja vanaf dat je je scooter rijbewijs haalt 7 jaar lang.
Als je je auto rijbewijs haalt 5 jaar.

Beide ben je hem met je 3e punt kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar die min voor is even + ter compensatie
Ha, die SaSoeMa;

Nee, het puntenstelsel geldt alleen voor beginnende bestuurders van 18 jaar en ouder met rijbewijs A, B, etc....