Worden de Noord-Koreaanse raketten die in zee terechtkomen weer teruggehaald door het regime?

Noord-Korea voert regelmatig raketproeven uit. De raketten komen dan heel vaak in zee terecht. Worden die raketten dan weer opgevist door het Noord-Koreaanse regime? Het lijkt mij onlogisch als dit niet wordt gedaan, want Zuid-Korea, de VS en andere landen zouden deze raketten dan kunnen opvissen en zo geheime informatie over de Noord-Koreaanse raketten kunnen achterhalen.

Picture for question
Antoni
4 jaar geleden
1.8K
Bordensteker
4 jaar geleden
Interessante vraag!
Hier werd in 2016 over bericht in: https://apnews.com/58880cea53dc4f91b606da4c5667d07c/what-happens-north-korea-missiles-fired-sea En in 2017 in: https://www.cnbc.com/2017/04/18/why-north-koreas-missile-debris-isnt-just-junk-to-the-west.html .
Antoni
4 jaar geleden
Dank je, @Bordensteker!

Antwoorden (1)

Noord Korea zal de raketten niet terugzoeken en ze zeker zodanig afschieten, dat ze in een van de diepe oceaantroggen terecht komen.
Er bestaan 31 diepe troggen, waarvan 24 in de Grote Oceaan gelegen zijn. De diepste troggen zijn 8 à 10 km diep. Op deze grote diepten is het erg moeilijk vissen naar raketten. Bovendien zullen er de nodige destructieve trucjes zijn ingebouwd die zorgen dat de restanten niet meer interessant zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
Voor zover ik weet, komen de meeste raketten terecht in de Japanse Zee, ten oosten van de Korea's.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
"Bovendien zullen er de nodige destructieve trucjes zijn ingebouwd die zorgen dat de restanten niet meer interessant zijn." Met volle snelheid op het wateroppervlak klappen is al destructief genoeg. Kijk maar eens wat er van een gemiddeld vliegtuig overblijft nadat het, in vergelijking met een raket, relatief langzaam neerstort. De brokstukken worden door het 'dwarrelen' in het water over een groot gebied verspreid. Bijna onvindbaar en van wat je wel vindt zal weinig af te leiden zijn.
Antoni
4 jaar geleden
Kijk, @Ozewiezewozewiezewallakristallix, jouw informatie lijkt mij veel meer ter zake doende dan het antwoord van elder161. Dank je wel voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Antoni
En daar liggen dus enkele zeer diepe troggen.
Het destructieve van een wateroppervlak geldt alleen, als een groot lichaam plat op het water valt. Als jij van 10 meter hoog plat op het water valt breek jij je rug. Als jij duikt echter niet. Een lichaam wat gebouwd is op snelheid en minimale snelheidsweerstand kan schuin in het water komen en als duikboot naar de bodem zakken.
Verder zal ik niet meer reageren om zinloze discussies te voorkomen.
Antoni
4 jaar geleden
Tja, @elder161, met die nieuwe informatie weet ik niet meer wat er nu werkelijk met die raketten gebeurt. Sommigen zullen uit elkaar vallen en anderen zullen als één geheel in het water terecht komen, denk ik nu maar. Dat ze niet hoeven te worden teruggehaald en dat dat zelfs vaak niet eens mogelijk is, is mij in ieder geval duidelijk geworden. Dank voor je antwoord en je toelichting, @elder161!