Kan je een bedrijf vragen/verplichten om jou gegevens uit hun bestand/data-base te halen?

Ik heb een keer mee gedaan met de bankgiroloterij met een actie.
Nu hebben ze echter mijn gegevens en krijg ik geadresseerde reclame. Kan ik ze verzoeken om mijn persoonlijke gegevens te verwijderen? Zijn ze verplicht hier gehoor aan te geven en zo ja, hoe moet ik dat doen?

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

U kunt te allen tijde bezwaar maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden door dit schriftelijk te melden aan BankGiro Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. U heeft het recht van toegang tot de van u door middel van cookies verzamelde persoonsgegevens en op rectificatie en/of verwijdering van deze gegevens door dit schriftelijk te melden aan BankGiro Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam.

Bronnen:
http://www.bankgiroloterij.nl/Organisatie/...

Ze moeten zeker op je vraag ingaan,probeer eens eerst contact te nemen via e-mail,telefoon of een gewoon schrijven.In nood neem je je toevlucht tot een aangetekende zending.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100