Nee , dat klopt niet.
Je mag echter als je nog maar net een tattoo hebt laten zetten - net als bij vrijwel elke andere kleine óperatie' waarbij bloed of naalden te pas komen, injecties, tandartsbehandelingen etc.) drie maanden lang geen bloed geven, om elke mogelijke besmetting met wat dan ook te kunnen uitsluiten.
Maar met oudere tatoeages ben je een welkome bloeddonor, hoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, drie maanden moet zijn drie tot zes maanden ; hangt een beetje af van wat er precies gebeurd is en waarom. Dat kunnen ze je op de bloedban echter prima vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx :)

Andere antwoorden (8)

Volgens mij klopt dit niet. Er staat niet in de voorwaarden voor donorschap dat je met tattoos geen donor mag zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen huid donor misschien?
Ik denk dat de rest van je organen gewoon bruikbaar zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een tattoo of een piercing laat zetten heb je een kleine kans dat je een infectie krijgt. Daarom kun je nadat je een tattoo of piercing hebt laten zetten een half jaar geen donor zijn. Als het langer dan een half jaar geleden is, maakt het niets meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit geldt alleen voor bloeddonor! Je mag een half jaar bij de bloedbank geen bloed af laten nemen. Na dit half jaar mag het wel weer gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onlangs heb ik mezelf aangemeld als donor en werd mij gezegd dat er één jaar voorbij moest zijn voor ik bloed kan geven, dit om iedere risico uit te sluiten.
Volgende week mag ik eindelijk gaan geven :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een tattoo of piercing vormt meestal geen belemmering voor donatie. Iemand die binnen 6 maanden voor zijn overlijden een piercing of tatoeage heeft laten zetten loopt het risico op een infectieziekte. Een arts zal rekening houden met dit risico wanneer hij/zij besluit of organen geschikt zijn om te transplanteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat klopt niet omdat ik heb ook een tattoo en ik mag wel donor zijn maar ik heb allen een kleine tattoo ik weet niet hoe het gaat als je heb het op jou hele lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor ik heb er 4 en ben gewoon donor. Plasma donor in mijn geval daar voor bloed donor dus... ga er voor.