wat gebeurd er met de grafsteen als een graf geruimd word?

ik heb nog nooit van een 2e hands grafsteen gehoord :)
en mag de familie die de steen betaald hebben de steen dan houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vaak wordt er aan nabestaande doorgegeven dat het graf geruimd gaat worden. hebben ze geen contactadres dan wordt het van te voren bekend gemaakt bij het graf en er wordt kennis van gegeven in de plaatselijke krant. De steen van mijn vader moet binnenkort ook geruimd worden.
Een steen in een boekvorm. Wij laten hem door een kennis in brokken maken en bewerken zodat er een waxinelichtje in past. alle kinderen krijgen een gedeelte als ze dat willen. Bij onze begraafplaats ligt achter op de begraafplaats een gedeelte waar de stenen liggen die niet opgehaald zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat mag, dat moet je dan wel aangeven voor het oude graf wordt geruimd. Wilde zelf het grafsteen van mijn oma gebruiken voor het graf van mijn moeder, was helaas net te laat, het graf was al opgeruimd. Mocht toen wel een steen van een ander, maar dat heb ik niet aangenomen. Je kunt een oude grafsteen opnieuw laten bewerken, je hebt er ook dik voor betaald!