Is het not done, ongepast, respectloos, slordig oid om slippers, crocs oid in het openbaar te dragen?

Natuurlijk moet je dragen wat je wilt. Maar zouden er mensen aanstoot aan nemen?
Ik bedoel in de eigen vrije tijd, bijvoorbeeld op visite bij een kennis, een afspraak met vrienden op een terras, een repetitie, een cursus etc.
Of het getuigt van een slechte smaak laat ik maar even in het midden ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel badslippers. Dus niet de geklede versie van de slipper.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (8)

Of je nou hawaianas http://www.havaianas.com/ of crocks neemt voor je slippers; het is geen high fashion. In principe is het geen schoeisel voor openbare gelegenheden, tenzij je in de buurt van het strand of bij een zwembad bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou niet weten waarom iemand daar aanstoot aan zou kunnen nemen.
Is gewoon vrije tijds schoeisel.
Daarbij leg ik zelf altijd het probleem neer bij degene die er een probleem mee heeft.
Maak er zeker mijn probleem niet van.

Als mensen wat te zeuren willen hebben vinden ze altijd wel iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, absoluut niet. Crocs zijn wat dat betreft misschien neit echt geaccepteerd door sommige mensen, maar respectloos of slordig, nee, zeker niet. En slippers al helemaal niet, zeker de wat meer "geklede" slippers kunnen prima.
Ik zou zelf niet gauw Crocs aantrekken naar mijn werk. Ik heb ze wel voor in de tuin, op de camping en naar het zwembad bijvoorbeeld, dus dat is wel in het openbaar. Naar een restaurant of naar de kerk zou ik dan weer niet doen. Mijn Teva-slippers draag ik gerust naar mijn werk, en ik heb ook collega's die dat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Aanstoot' vind ik een groot woord. In principe kleedt een ieder zich zoals hij/zij dat het liefste wil. Maar, met je kleding wordt er wel degelijk een signaal afgegeven naar je omgeving / de buitenwereld. Elke situatie verlangt toch een bepaalde dresscode. Het al of niet hanteren van zo'n dresscode geeft enigszins ook aan of men al of niet respect voelt voor deze omgeving / buitenwereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is t precies!!
Kristal
12 jaar geleden
Met je eens Loekido +1
In Nederland niet, in veel zuiderlijke culturen wordt het als armoedig beschouwd. Op Aruba is het not done, als je op pad, naar je werk of naar school gaat doe je schoenen aan. Het zegt meer over het belang dat de Nederlander hecht aan 'goed gekleed gaan' denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kleding zegt iets over jezelf, over hoe jij bent. Als jij in je vrije tijd nette schoenen draagt terwijl je zo niet bent dan voel je je niet happy, en dat zul je ook uitstralen.
Er zit wel verschil in het volgen van een cursus, of een afspraak met vrienden op een terras. In het eerste geval zou ik afraden om slippers aan te doen, in het tweede geval zou dit geen probleem moeten zijn, omdat je vrienden je accepteren zoals je bent. Je slippers veranderen niets aan je karakter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die badslippers... tja, met vrienden op een terras kan, maar naar een repetitie of cursus zou ikzelf niet doen. Het doet mij ogenblikkelijk denken aan (her) kauwende toeristen in een dorp en bloedende tenen omdat ik dat zelf vroeger altijd had als dat voorste stukje omsloeg :-$... Maar ik zou het niet respectloos willen noemen, of slordig, soms wel ongepast zoals ik het zie.
Maar uiteindelijk maak jij dat toch zelf uit en als je tijdens een operaconcert badslippers wilt dragen zal ik er alleen om moeten glimlachen en denken: zo, die heeft lef... en met jou hopen dat ze niet op je tenen gaan staan :-)).
12 jaar geleden
Er is geen hard antwoord (simpel JA of NEE) te geven op deze vraag.
Verschilt per generatie, per persoon, per streek...
Hoe officiëler en serieuzer de situatie, hoe groter het percentage mensen dat het niet zo netjes zal vinden.

Maar ach... Ik vind het niet zo netjes dat veel mensen denken dat ze anderen hun kleding idealen op kunnen leggen.
Dat gezeur over hoofddoekjes bijvoorbeeld, ik vind die doeken meestal lelijk en onzin. Maar als mensen dat willen dragen, laat ze lekker.

Toegevoegd na 8 minuten:
Verschil per generatie, persoon, streek...
Toevoeging: en weersomstandigheden.