Waar ben jij wel eens "ingetrapt"? En hoe was je reactie achteraf?

bijv een plintentrapje halen, zgn een prijs gekregen etc etc

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag trouwens. Ook door de antwoorden.

Antwoorden (11)

Yep! Ooit werkte ik op een postagentschap bij V&D en moest ik iets ophalen bij de portier daar (ik kan me helaas niet meer herinneren wat). Die stuurde me via de manager van de kantoorartikelen en andere afdelingshoofden uiteindelijk naar de grote baas. Die vertelde me lachend dat het maar een geintje was. Op dat moment voelde ik me erg lullig, maar ik heb lekker meegelachen omdat ik het inderdaad wel erg stom vond van mezelf.

Overigens heb ik in dienst ook de nodige geintjes op die manier met mensen uitgehaald, en zolang het leuk blijft is het ook voor degene die erin trapt nog wel leuk (zeker achteraf).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn werk hebben ze laatst de bluetooth USB stick van een draadloze muis/toetsenbord in mijn computer gestopt. Tegelijk hebben ze een webcam in een hoekje gezet om mijn scherm en reactie te filmen.

Tijdens het werk verschenen er steeds rare letters door mijn teksten heen. Later begon mijn muis te bewegen en gebeurden er allemaal rare dingen op mijn scherm.

In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn muis en toetsenbord lag, dus ik vroeg een nieuwe en pas toen het te gek werd wist ik dat ik in de maling werf genomen.

Ik moest zelf enorm lachen hierom, maar voelde me wel lullig. Aan de andere kant was het een goed doordachte en uitgevoerde grap dus ik vond het wel weer mooi dat ze die moeite namen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha goed idee
die ga ik onthouden!!
Het voorval speelt zich af in de jaren 70. Mijn zus had een vriend. Lang, een beetje rossig, haar; onverzorgd baardje; spijkerbroek en jack met vlekken en gaten. Op een dag kom ik thuis, zit mijn zus dar met een keurig gekapte jongen, met redelijk nette kleren en zwart haar. Mijn zus bracht wel vaker vrienden mee naar huis, dus ik vraag wie de jongen is. De jongen staat op en stelt zich voor als Egbert Douwe. Blijkt later dat dit haar vriend was die zijn haar geverfd had en nieuwe kleren had gekocht. Wat ben ik gepest!
Zelf voelde ik mij heel stom. Waarom had ik dat niet gezien?

Inmiddels is dit vriendje een grijze zwager geworden. Het verhaal komt van tijd tot tijd boven tafel. Vooral als ik mijn gelijk probeer te halen dan zeggen ze nog steeds: "Ja hoor Egbert Douwe!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vreselijk , kom je m nog steeds tegen, Heb je nooit eens wraak genomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach. het is eigenlijk best een leuke zwager.
Toen ik, lang geleden, begon te werken als "zomer-stewardess", werd je altijd , na je trainingsvluchten, "ontgroend". Door die trainingsvluchten had je net dat kleine beetje ervaring opgedaan, dat je niet meer stond te shaken bij de demonstratie van het zuurstofmasker en het zwemvest, en dat je vol vertrouwen door het gangpad liep met je koffie- en theepot. Natuurlijk werd je op van alles voorbereid tijdens je 6-weekse opleiding, maar van de practical jokes op je eerste "losse vlucht" hoorde je natuurlijk niets, dus daar tuinde iedereen geweldig in. Ook nu wordt er nog aandacht geschonken aan 1e vluchten, zowel van cabine- als cockpitpersoneel, maar alles is sneller en zakelijker geworden, dus de grapjes zijn "kleiner" dan "vroegah"......
Nu wil het nog gebeuren, dat je demonstratie-zwemvest met een enorm kabaal opblaast tijdens de demonstratie.
Maar vroeger waren de grapjes wat uitgebreider:
Je kon bijv. teruggestuurd worden vóór vertrek naar operations, om de contactsleutel van het vliegtuig te gaan halen, omdat de captain die vergeten had mee te nemen.
Of op een buitenstation met een credietkaart naar de stationmanager gestuurd worden om de net-getankte kerosine af te rekenen.
Of, als je in een klein hotelletje overnachtte, te horen krijgen, dat het hier gebruikelijk was, dat je 's morgens je lakens en de gebruikte handdoeken meenam als je uit ging checken - natuurlijk zat de voltallige crew al te wachten, als je dan, vechtend met die lange lappen en je koffer, en je handbagage, uit de lift strompelde....
Op korte vluchten kon je de cockpit ingestuurd worden om de theepot af te halen waar de piloot gebruik van had moeten maken, omdat hij tijdens de vlucht geen tijd had gehad naar het toilet te gaan, en hij zéér hoge nood had gehad - of je die theepot wél even goed wilde schoonmaken.....
Wat mij gebeurd is, was op mijn allereerste losse vlucht naar Tenerife: cockpit-belletje, ik werd gestuurd om te vragen wat er was. De capain vertelde me dat we een lastig technisch probleem hadden : de toiletten flushten niet meer. Of ik elke 30 seconden op de MSS-handle wilde drukken, die ik alleen half over zijn schoot liggend kon bereiken. Pas na 10 min. werd ik, vuurrood, verlost, en kreeg ik uitgelegd wat de MSS-handle was : Manual Shit Shifter.....
Toen ik bij een andere maatschappij begon, hebben ze me tóch nog kunnen "pakken": Toen ik de flightsafety-card omhoog hield tijdens de demo stond daar met grote letters : Marry me, fly free.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt erg grappig
dank je
e doe je dat nu zelf ook terug bij nieuwelingen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk!!! Anders hoor je niet echt bij "de club"!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 echt geestig :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke grapjes. Kan me alleen ergens problemen in een Transavia toestel herinneren. Omdat zo'n zomer-stuwardess zich erg gepiekeerd voelde. Omdat ik tegen dat kind zei: "Ik ben er niet van gediend dat een veredelde koffie juffrouw zich mengt in dit gesprek!"... Het kon mij op dat moment werkelijk niets boeien dat, dat kind ook wel eens op vakantie was geweest. Terwijl ik een serieus gesprek voerde met mijn vriendin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Takt is iets wat het leven je leert......
En de engelse omschrijving van een stewardess is : I'm there to save your a.., not to kiss it......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihihihihihihi... Dat is precies wat de gezagsvoerder zei tegen dat kind na mijn uitleg en de getuige verklaring van mijn vriendin dat ik echt 'veredelde koffie juffrouw' had gezegd en geen "veredelde hoer"...
ik ben met de dierenambu wel eens uitgerukt voor een uil, die vast zou zitten op een dak.
na veel klimwerk bleek de uil een opgezet exemplaar te zijn!
in de zomer rijden we ons drie slagen in de rondte, en had ik het niet op prijs gesteld, maar dit gebeurde in een rustige periode, en ik vond het een leuke stunt :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Ze hebben mij ooit kris-kras de hele Korenmarkt (en omliggende straten) overgestuurt voor een 'bier-fust-nippel-tang'...

Wat hadden die uitbaters een lol zeg. Vooral omdat ik me erg bekeken voelde op een zaterdag avond. En hoewel ik eerst heel erg boos was heb ik er later bij een andere nieuwe collega erg hard om kunnen lachen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een paar dagen geleden in de de zogenaamde sms dienst kamasutra
bleek 1 april grap via sms mar weet nog steeds niet wie de dader is
was erg verontrust over het geld dat dat me zou kunnen kosten ;)
14 jaar geleden
Tijdens mijn studietijd in Hengelo (Ov) jaaaren geleden, had ik mij in de zomermaanden opgegeven voor uitzendwerk om een extra cent te verdienen, en ik kwam te werken in de zoutindustrie daar. Op mijn eerste werkdag ging ik (ruim op tijd) eerst netjes door de routine van toebedeling werkschoenen met stalen neuzen, helm etc, echt heel goed verzorgd, en ik meldde mij vervolgens bij mijn ploegleider die een eerste opdracht voor mij had: "ga jij maar even een bultje zout aanvegen hiernaast". Dus ik wordt naar een echt gigantisch grote en hoge loods gebracht waar een heus onvoorstelbare hoeveelheid zout in een gigantische berg lag opgeslagen en dragline-bulldozers reden er af-en-aan. En daar sta je dan met je helmpje op en je schoentjes aan met een bezem en een schep en je goede wil tegenover die enorme berg zout, en nou ja: vegen maar, al snapte ik er de ballen van. Het enig zinnige wat ik dacht: "maar goed dat ik stalen neuzen heb met die enorme schepmachines". Achteraf denk ik: "hoe heb ik dat ooit voor zoete koek aangenomen", maar ja: de verdiensten telden.
Kort een half uurtje later kwamen ze mij weer halen en had daarop de hele ploeg natuurlijk dikke lol om 'het groentje in de maling', maar 'het ijs' was direct gebroken en ik heb er een goede tijd gehad. Het was in de tijd dat die zomer-hit door de fabriek galmde van "Life is life, tadaaatadada". Waren echt leuke mensen en een goede ploeg. Heb alleen nooit geleerd te 'hartenjagen' in de pauzes. En ik heb 6 weken lang 8 uur per dag echt volwaardig geestdodend werk gedaan met de controle over 'zoutpillen-persmachines' en 'palleteer-machines', waarbij elke minuut er werkelijk 1 was. Geen wonder dat een 'geintje' wordt toebedeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben als kind door mijn vader naar de buurman gestuurd om de 'vierkante gatenboor' te halen. Hij begreep er niets van en ik heb toch echt mijn best gedaan.

Niets is meer zoals het was: tegenwoordig bestaan ze; de vierkante gaten boren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was 17 jaar ] werkte bij een witgoed berdrijf in de bezorging ! mijn chef vraagt me of ik van 3 van de busjes even de bougies nakijken wil ! tuurlijk chef !! dus kap open en zoeken naar de bougies ??? niet te vinden (* ik vragen en krijg te horen je moet helemaal onder de bus kruipen dan zie je ze zitten bovenin !!OKEEJ ! weer zoeken niks vinden (GRMBL) waar zite ddie pokkedinge dan !!ik weer vragen !CHEF !!! waar zitte die krenge nouw !! %^& ..euh wat voor een moter zit er in die busjes jonge !! euh weet ik et !) een diesel jonge ( JA !! en dan !! DIE HEBBEN GEEN BOUGIES JONGE !!!!!!! ..;owjah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik een jaar of 5 was moest ik van mijn moeder een flesje "droog water" halen bij de drogist.... duh!!!!

Maar als compensatie, als 25 jarige moest ik in de fabriek nieuwe koppelingsplaten voor de schuurmachine halen.
Heb me dom gehouden een lekker een uurtje door de fabriek gewandeld en nx gedaan. Als dan 1 van de ploegbazen vroeg waarom ik nx deed dan antwoordde ik dat ik op zoek was naar die koppelingsplaten. Blijkbaar was ik niet de enige "dommerd" want ik werd alle kanten opgestuurd. Of ze wisten wel degelijk dat het hier een grap betrof, kan ook maar ik heb lekker een uurtje gejat van de baas :)