Wat is de aller gevaarlijkste stad en/of het onveiligste ter wereld?

babyfaced bracht me op idee door zijn vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

De gevaarlijkste steden ter wereld.

10) Op de tiende plaats een eerder verrassende stad, Bagdad, dat heel wat vorderingen gemaakt heeft tegenover enkele jaren geleden. Ze hebben er wel nog een lange, lange weg af te leggen.
9) Op naar de Verenigde Staten, maar niet voor het laatst. Vermijd in ieder geval Baltimore wanneer je een rondrit maakt langs de East Coast.
8) Medelin (Colombia) is erg genoeg een vaste klant in dergelijke lijstjes. Zolang drugs er hoogtij vieren, blijft deze stad levensgevaarlijk.
7) San Salvador (El Salvador) werkt mee aan het overwicht van Zuid-Amerikaanse steden in de top tien.
6) Weinig touroperators raden aan om naar Port Moresby in Papoea Nieuw Guinea te reizen. Niet omdat het te ver weg ligt, te moeilijk bereikbaar is of omdat er haast niets te zien is, wel omdat het aantal overvallen, schiet- en vechtpartijen er amper bij te houden is.
5) Volgend jaar gaat in Zuid-Afrika het WK Voetbal door. Hopelijk maakt Kaapstad tegen dan serieuze vorderingen op het vlak van veiligheid, want momenteel is het de vijfde gevaarlijkste stad ter wereld.
4) Tijuana, in deze lijst op de vierde plaats, mag dan wel supertoeristisch zijn, je hebt er ogen op je rug nodig.
3) Op 16 februari 2010 wordt in New Orleans Mardi Gras gevierd. Een gigantisch feest, de rest van het jaar is het er een en al kommer en kwel. De lokale overheid doet zijn best, maar het lijkt wel een druppel op een hete plaat.
2) Caracas (Venezuela) heeft de nummer één net niet gehaald, met 96 moorden per 100.000 inwoners.
1) Dé gevaarlijkste stad van dit moment is het Mexicaanse Ciudad Juárez, aan de grens met de Verenigde Staten. Vorig jaar alleen al werden er ongeveer 1600 moorden gepleegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Johannesburg schijnt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mexicocity
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ciudad Juarez in Mexico. Zelfs de politie komt er niet graag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus kan ik nu met een gerust hart naar Tsernobyl om van een stralende vakantie te genieten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mijn zoon heeft daar een paar jaar gewerkt, als beveiliger bij de ambassade.
Heel erg eng.
AWM
13 jaar geleden
Amerika heeft zich tot doel gesteld om van Irak een veilig land te maken. Ik kan me niet voorstellen dat het in het belang van Amerika is, als CNN het 'the most dangerous city on earth' noemt....
Detroit

Toegevoegd na 4 minuten:
Bogota is zeker ook 1 van de meest onveilige plekken die er bestaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hong Kong

Wat gevaarlijk betreft: de luchtvervuiling was er vorige maand zo ernstig, dat de lucht gewoon giftig was.
Je kon er vergif in ademen. Dat is een levensgevaarlijke situatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord met een onverwacht perspectief, +1!
Volgens www.allesopeenrij.nl:
Gevaarlijkste steden ter wereld :
Bagdad, Irak
Bangui, Centraal Afrikaanse Republiek
Abidjan, Ivoorkust
Pointe Noire, Republiek Congo
Luanda, Angola

Andere site:
Nog vakantieplannen? Neem een kogelvrij vest mee in je koffer wanneer je naar Mexico afreist en Ciudad Juarez bezoekt.
Nergens is de kans om vermoord te worden zo groot als in Ciudad Juarez. De Mexicaanse grensstad, het decor van een bloedige drugsoorlog, telt het hoogste moordcijfer ter wereld.