Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoe ik dit netjes kan oplossen....

Ik ben 3 jaar terug mijn man verloren, door een diep dal gegaan, en toen heb ik op internet een man gevonden bij wie ik mijn verhaal kwijt kon, hij was zelf ook weduwnaar, vriendschap opgebouwd, op een gegeven moment werd hij dus verliefd op mij, dat was niet mijn bedoeling, met hem gepraat, goed duidelijk gemaakt dat het NOOIT iets gaat worden tussen hem en mij, maar op een gegeven moment werd hij jaloers op iedereen wie ik zag of sprak, hij controleerde werkelijk alles wat ik deed en wie ik sprak op hyves b.v. ik werd daar op een gegeven moment zo boos om dat, ik heb het contact verbroken, toen kwam mij ter ore dat hij kanker heeft, longkanker, hij is inmiddels geopereerd, tot nu toe succesvol, en je raadt het al, ik heb het kontakt hersteld, uit medelijden meer als dat ik er echt iets in zag, begint hij alweer zich met alles te bemoeien, foto's van mij op zijn hyves zetten, waar ik helemaal niet van af weet, maar toen ging hij een experimenteel filmpje van mij op zijn hyves zetten, [waar ik zijn tuin aan het filmen was, lekker belangrijk!!] toen heb ik gezegd: Daar ben ik niet blij mee, haal er maar af, en voortaan even vragen a.u.b., oke heeft hij gedaan, maar ik word er nu heel erg chagrijnig van, elke keer kijk ik alleen maar, wat heeft ie nu weer voor gekkigheid neergeplant op mijn hyves???? hij reageert op werkelijk alles wat ik maar upload, wat moet ik daar nu mee aan....help![hyves is maar een voorbeeld] hij zit op alle sites waar ik ook zit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

lastig, probeer onderscheid te maken tussen de persoon die hij is en het gedrag dat hij vertoont. Je kunt medelijden hebben en misschien een vriendschapsgevoel hebben voor wie hij is maar het gedrag kunt je terecht afkeuren. Hij is diegene die raar bezig is en iedere keer jouw grens overgaat of weet dat jouw grens te verleggen is. Het is duidelijk voor jou nu dat het voor jou genoeg is.

Zo'n persoon heeft duidelijkheid nodig. Verzoek hem geen contact meer op te nemen en je met rust te laten. Doet hij dit niet dan kun je in je tweede verzoek hem waarschuwen dat je hem wegens stalking gaat aangeven als hij zo door gaat.

Neem iemand in vertrouwen. Voel je niet schuldig, hij is diegene die vreem gedrag vertoond, waartegen je jezelf moet beschermen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit is inderdaad een lastige situatie, misschien helpt het om voor de allerlaatste keer een heel goed gesprek met hem te voeren en anders zou ik, hoe spijtig het ook is, jouw account van Hyves halen. (misschien laatste redmiddel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meschien een keer goed uitleggen wat je nou echt wilt en wat niet.

En ander kun je een schuil account maken op hyves of andere sites enzo en niet tegen hem zeggen. Zo kun je probleemloos je eigen dingen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat ie ziek is/was, maakt niet veel uit. Het lijkt op lichte vorm van stalken. Hem er op attenderen dat je niet wilt dat hij op alle dingen reageerd, en dat hij iedereen met rust moet laten, lijkt me iets waarmee je kunt beginnen. En anders is contact verbreken toch maar weer de oplossing. De ziekte geeft hem niet de toestemming zo te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg het hem!!! Eerlijkheid duurt het langst dus als je hem toch (een beetje) te vriend wilt houden, vertel hem dat hij NIET je vriendje is! Niet alles opkroppen en dan met ruzie uit elkaar gaan! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is duidelijk een man die erg goed kan claimen. Wat helaas erg vervelend is voor een ander. Je kan via verschillende manieren hem overtuigen dat dit niet is wat jij wilt. Uiteindelijk is hij gek op je en zou hij toch naar je luisteren.
Je kan een gesprek met hem aangaan en hier heel kort en duidelijk in zijn wat je van hem verwacht en wat je van hem wilt zien. Dus ook dingen bespreken die je niet wilt zien.
Als je daar geen interesse in hebt, wat ik me ook wel voor kan stellen, kan je er ook voor kiezen om alle contacten te blokkeren. Dus bijv hyves, chat, telefoon alles blokkeren en direct verwijderen. Als je dan weer de neiging hebt om contact op te nemen kan je jezelf altijd de vraag stellen of je dezelfde situatie terug wilt. Het lijkt mij verstandig om te handelen vanuit je hart. Wil je contact of niet, wil je vechten voor een normaal contact of niet. De kans zit er namelijk ook in dat deze man niet kan veranderen en niet kan stoppen met claimen. wil jij deze man in je leven? Hou de regie bij jezelf, dan weet jij maar ook hij waar jullie aan toe zijn. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof echt dat je dit niet 'netjes' moet willen oplossen.
Je hebt al genoeg met hem doorstaan, je hebt het hem ook verteld. En toch luistert hij blijkbaar niet.
Dan wordt het tijd dat je nu echt 'ns even voor jezelf gaat.
Vergeet de zachte aanpak, die jij waarschijnlijk vanuit jezelf het liefst zou willen toepassen. Dat heeft eerder niet geholpen; het gaat ook in de toekomst niet helpen.
Ga voor jezelf. Geef jezelf je leven weer terug. Het is even moeilijk; het is bijna voor jou tegennatuurlijk, maar het zal toch moeten, wil je gewoon je eigen vrije leven weer kunnen gaan leiden.

Zeg al die abo's en accounts maar op. Het is doodzonde, maar alleen met nieuwe accounts komt voor jou de vrijheid weer in zicht.
Kom op, meid! Pak beet! Hou vol en overwin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat je er helemaal mee moet stoppen. Ik heb bijna hetzelfde gehad met een man en uiteindelijk liep het de spuigaten uit. Mijn advies is echt snel kappen.kan het niet met meer takt brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing