Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je inburgerings test doen als niet wat ze gaan vragen?

Ik heb vriendin wil haar alles van mijn land en mijn vraag wat moet leren?
Ik heb zelf zo internettest gedaan maar niet geslaagd en woon vanaf geboorte in nl. Ben 34jaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan je Nederlands te zien ben je hier geboren, 33 jaar terug geweest naar eigen land en sinds een jaar weer in Nederland.
anneliez
14 jaar geleden
O dat is niet gek hoor dat je die test niet haalde, er staan zoveel vragen in die een gemiddelde nederlander niet weet. Ik haalde hem ook niet, maar ja wat weet ik als kinderloze 50+er over kraamzorg om maar iets te noemen (werd wel over gevraagd) En hoeveel Nederlanders weten iets over Erasmus of de 80-jarige oorlog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, ik ben OOK niet ingeburgerd ; vermoedelijk ken ik de Nederlanders wat te goed, en heb ik op alle vragen waar dat van toepassing was niet het meest beleefde / politiek correcte / fatsoenlijke, maar het meest doorde gemiddelde Nederlander toegepaste antwoord gekozen - dat garandeert een laag cijfer.
Nogmaals geprobeerd met politiek correcte wens-antwoorden, en toen slaagde ik met vlag en wimpel.
Bullshit-test dus, die niets zegt over Nederlanders en hoe goed je ingeburgerd bent, maar hoe de overheid zou willen dat buitenlanders zich gedragen. Eigenlijk misselijkmakend. http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/#
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(eerlijk antwoorden : 5,3 - politiek correct antwoorden : 8,2).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat echt zo? Wow, dat is wel echt heel erg diep triest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
How, er ging wat fout. Ik vind het in ieder geval een hele rare test.
Al die vragen over 'wat doe je?', verschilt toch echt per persoon. Als de buurvrouw een kindje krijgt, doe ik hooguit een kaartje in de bus... Dat hoef ik niet zo nodig te zien hoor! En ga al helemaal geen taart bakken! Beetje vreemd dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hem ook eens ingevuld, gewoon als mezelf. Resultaat een 6,8. Maar er zitten inderdaad nogal wat politiek correcte dingen tussen, net als dingen die de doorsnee Nederlander gewoon niet weet. Dat ik nou toevallig het Centrum Indicatiestelling Zorg ken, betekent niet dat mensen die er nooit mee te maken hebben gehad er ooit van gehoord hebben. En waarom zou je als Nederlander uit je hoofd moeten weten hoe lang je er met de trein over doet om van Amsterdam naar Enschede te reizen? Daar heb je toch allerlei reisplanners voor? De strikvraag over wat de inbreker die het niet eens is met de uitspraak van de rechter in ieder geval moet doen, vind ik trouwens ronduit flauw. Net als de vraag over de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik weet toevallig dat dat gebruikelijk is rond de tiende week vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, maar wat écht relevant is, is dat je direct wanneer je weet dat je zwanger bent contact kunt opnemen met een verloskundige. En dat is over het algemeen rond week 5/6.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo dank voor de antwoorden. Vind wel jammer dat mensen me aanvallen dat ik een leer achterstand heb of heeft. Niemand is perfect doe best goed over te komen. En had enkelen fouten gelezen wilde nog veranderen weet het niet hoe deze site werkt. Nog maals bedankt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, schatten, en dan hebben jullie het nog over oude stijl! Ik heb mijn buuf geholpen met haar portfolio voor het inburgeringsexamen nieuwe stijl, ze moest allerlei dingen doen die zelfs ik nog nooit gedaan had (een nep-hulpvraag indienen bij het bureau maatschappelijk werk, een sollicitatieformulier invullen voor de supermarkt en van al die bezoekjes dan verslagen schrijven, vanalles leren over de werking van de vakbonden en de rechten van werknemers, precies weten hoe je aanslag van de reinigingsrechten in elkaar zit). Ze is er mooi 2 jaar zoet mee geweest. Welkom in de wondere wereld van de analfabete politiek vluchtelinge uit Kosovo. Ze heeft het gehaald trouwens. We hebben snel een appeltaart bij de Hema gehaald en ons hoofd gebroken over hoe ze de 600 euro voor haar paspoortaanvraag bij elkaar kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die test gaat idd helemaal nergens over. Wat voor nut heeft het in vredesnaam om te weten hoe lang je er over doet om met de trein van Amsterdam naar Enschede te gaan? Alleen van regelmatige treinreizigers kan je nog redelijkerwijs verwachten dat ze dat uit hun hoofd kunnen schatten. De geschiedenis vragen zullen de meeste Nederlanders nog niet weten te beantwoorden. Dat Willen van Oranje een sleutel figuur is geweest in de strijd tegen Spanje weet men wel maar exact hoe wordt zelfs niet op die manier bij een geschiedenis proefwerk gevraagd. Het politiek correcte druipt er van af. Op die manier leer je geen inburgering maar politieke correctheid. Daar integreer je niet mee in de samenleving. Die test is ooit bedoelt om die mensen aan te pakken die meer dan 10 jaar in Nederland wonen en nooit zelfs maar de moeite hebben genomen om zelfs maar te proberen om Nederlands of Engels te leren (wat een heel wat gemakkelijker taal is om te leren) maar het is nu echt aan het doorschieten. Ik vraag me af hoeveel kamerleden voor het hedendaagse inburgeringscursusexamen zouden slagen (zonder voorbereiding want die hebben ze immers hun hele leven al gedaan met als Nederlander in Nederland wonen). Wanneer dat aantal minder is dan 100% is er iets mis met het examen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

woon jij al je hele leven in Nederland?
Je nederlands is zo slecht dat ik dat niet geloof.

je moet je aanmelden voor een inburgeringscursus en daar word je nederlands geleerd en de dingen die je moet weten van nederland.
daarna kan je examen doen.
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over de vragen is nogal wat discussie, maar het gaat om taalkennis en algemene kennis hoe dingen in Nederland werken. Er zouden zat Nederlanders ook niet slagen, maar ik denk dat ook voor die mensen zo'n cursus een leuk idee zou zijn. Je leert dingen als hoe onze regering in elkaar zit, waar je een strippenkaart koopt, hoe de zorg is geregeld, "algemene kennis".

Als je de test niet haalt, kun je het beste een cursus volgen. Als je de test wel haalt, dan weet je al hoe het in NL reilt en zeilt, en heb je de cursus ook niet (meer) nodig.

Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoelt dat je je vriendin naar Nederland wil laten komen om te gaan trouwen, moet zij in het land van herkomst beginnen met inburgeren en een toets afleggen. In de links hieronder vind je meer informatie.

Als je voor jezelf wat aan inburgering zou willen doen (en dat kan misschien geen kwaad, want je nederlands is best slecht), moet je naar de gemeente. Daar vertellen ze je waar je je moet aanmelden.

Dan ga je naar een ROC (school) in de buurt en krijg je een uitgebreide cursus die afgesloten wordt met een aantal examens. Als je die allemaal haalt, krijg je je inburgeringsbewijs (en kun je je Nederlanderschap aanvragen als je dat wil).

Voor de opleiding is een eigen bijdrage verplicht, die afhankelijk is van je inkomen. Aanvragen van naturalisatie kost ongeveer 1400 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing