In-take gesprek

Ik dinsdag aanstaande een intake gesprek voor de opleiding 'ICT beheer' wat moet je wel/niet doen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet zenuwachtig zijn. Je kan in dit geval alleen maar winnen. Verder netjes eruit zien en beleefd zijn. Meenemen wat je moet meenemen.(cv?) Toegevoegd na 34 seconden: enthousiasme is ook belangrijk

Wees enthousiast, laat ziendat je al iets over de opleiding weet. Onderzoek het vraag aan mensen. Je moet goed weten waarom je de opleiding wil doen ze gaan dat zowiezo vragen en wat ze ook gaan vragen is waarom ze jou zouden moeten aanemen. 9 van de 10 x wor je aangenomen ookal hb je de skills niet:) tenzij de klas vol zit dan groetjes

Wees eerlijk en ga je niet geforceerd profileren. Je kan zelf natuurlijk aangeven wat je zwakke punten zijn. Dat heeft ieder mens en is niemand vreemd. Zeg dat je hieraan nog moet/wil werken maar.. benoem vooral je sterke punten die je nog wil uitbreiden . En als je nog de hierbovenstaande antwoorden ter harte neemt, dan gaat het zeker lukken. Succes!

Niets? Mijn intake gesprek was eigenlijk alleen maar controle of mijn gegevens klopten. Erg onzinnig intake gesprekken! Toegevoegd na 3 minuten: Het is natuurlijk ook geen sollicitatie gesprek voor een baan waar ze maar 1 iemand voor nodig hebben he! Hoe groot is de kans dat ze je weigeren op school? En waarom zouden ze iemand weigeren? Je komt er juist om te leren dus gebrek aan kennis kan geen reden zijn, en dat je niet thuispast in hun werkplaatje kan ook niet want het is een school.. En al zouden ze je weigeren om een 1 of andere domme redenen, mbo scholen zitten op veel plekken dus de kans is groot dat er nog 1 bij je in de buurt zit, probeer je het daarna daar gewoon toch?

mijn vriend heeft ook die opleiding gedaan, ik weet natuurlijk niet waar jij dat gaat doen, maar die intake stelde niet zoveel voor. Niks om je zorgen over te maken dus. Ik weet ook niet of je ervaring hebt met ict maar voor mijn vriend die wel ervaring had (hobby) was de opleiding erg makkelijk. Niet stressen en gewoon ervoor gaan dus.