Is er een petitie voor het chemisch castreren van pedosexuelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je daar voor? Als straf of als oplossing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De PVV wilde dat toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk dat pedoseksualiteit meer met macht te maken heeft dan met seks, chemisch castreren is geen goede oplossing daarvoor.

Antwoorden (2)

Bij mij weten niet. Volgens ons strafrecht zou dat ook niet als vonnis mogen worden uitgesproken daar verminking niet is toegestaan.
Een pedosexueel mag wel vrijwillig zichzelf chemisch laten castreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland wordt chemische castratie vaak door het Ministerie van Justitie als voorwaarde gesteld voordat pedoseksuele terbeschikkinggestelden geresocialiseerd mogen worden. Sommige mensen zien chemische castratie als hét wondermiddel dat opgelegd zou moeten worden aan alle zedendelinquenten. In de praktijk blijkt echter dat de medicatie de hormoonhuishouding wel goed beïnvloedt, maar dat de effecten op de bijhorende gedachten en gedragspatronen niet altijd even groot zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is precies mijn angst, dubossies. Mensen vergeten te gemakkelijk dat verkrachting, óók kinderverkrachting, geen seksuele daad is, maar een machtsdaad. Als het om seks ging, zou niemand met een geld voor een prostituee ooit nog een ander verkrachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een 'machtsdaad', en toch kan ook dan ingrijpen in de hormoonhuishouding werken, testosteron zorgt, voor behalve sexdrive, ook voor agressie en machtslust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als dat zo was zouden dan net álle mannen sexueel agressief zijn en machtsgeil zijn? Pedosexualiteit is een psychische aandoening die je niet kan voorkomen of oplossen door chemische castratie.
Ga hier even zoeken: http://petities.nl/
Maar voor je iets ondertekent. Er is ook veel weerstand tegen chemische castratie. Lang niet alleen van mannen, maar zeker ook van vrouwen. Zie hier: http://bit.ly/lOge0e