Lees je liever de krant op papier of op de computer?

Sinds nog niet zo lang kun je de krant zo van internet plukken. Aan de andere kant is niets zo prettig als met een kopje koffie o.i.d. de krant te zitten lezen. De computer daarentegen biedt mogelijkheden als geluid en bewegende beelden. Wat heeft jouw voorkeur en vooral waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Gewoon lekker de krant: Op één pagina alle stukjes en als je een stukje niet helemaal wil lezen: HUP! met je ogen naar het volgende stukje. Bij een computer moet je klikken (ik ben niet lui ofzo, maar soms moet ook de pagina laden, etc.) en je wordt afgeleid door andere dingen (banners, stukjes, links naar andere websites). Internet heeft natuurlijk veel voordelen, omdat je eigenlijk alle soorten kranten binnen handbereik hebt.. maar soms is teveel keuze irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

nieuws in het algemeen lees ik veel liever op de pc, veel meer uptodate, hoeven geen bomen voor worden gekapt. En minder last van prentieuze schrijvertjes die zeggen alles te doen voor de persvrijheid terwijl ze alleen maar riooljournalistiek bedrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de krant niet van internet plukken, wel een paar artikeltjes. Dus daarom zweer ik bij de papieren versie.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet waar. Ik heb een abonnement op de Volkskrant en kan ook de online versie lezen. Deze is identiek aan de papieren versie en bevat mogelijkheden om te bladeren en te zoeken en in te zoomen op een artikel.
AWM
14 jaar geleden
Oké, daar heb je een punt.
Ik dacht meer aan de gratis websites.
Maar, dan zou ik nog steeds de krant pakken bij de koffie.
Ik lees liever de papieren krant, dat kan ook in de trein of de bus. Met een computer is dat lastiger.

Voor het lezen van eenvoudige, korte nieuwsberichten is Internet soms overigens ook wel handig.
Antoni
14 jaar geleden
Niks heerlijker dan op de zaterdagmorgen lekker op de bank; beentjes opgetrokken, kopje koffie erbij en een lekker broodje.
En dan: Gezellig knisperen maar, met een 'ouderwetse' krant!.
Daar kan geen computer tegenop.
Of klink ik nu hopeloos ouderwets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yepppp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
absoluut niet eerder als een levensgenieter en.... is dat ouderwets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, nogal.
Lees de krant liever niet, blijf ik een stuk vrolijker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo af en toe pluk ik een Metro, lees hem zelden op papier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kranten-artikelen op internet zijn gratis, en omdat je heel snel kan door- en dóórzoeken, gebruik ik internet als bron voor het nieuws...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er iets gebeurd wat pas een uur geleden is gebeurd, en wat ik heel interresant vind (bijvoorbeel de moord op een overblijf op mijn oude school en de school van mijn zusje) dan zoek ik dat op op internet omdat het dan simpelweg nog niet in de krant staat. Bovendien kan je dan vaak interresante live-beelden vinden. Maar ander nieuws lees in liever in de krant in real-live, dat papier knispert altijd zo lekker. En ja... kranten gebruiken we voor nog veel meer dingen dan alleen om te lezen, neem bijvoorbeeld verven, knutselen en een kampvuur of barbeque aanmaken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees hem liever op papier, omdat er in een krant vaak puzzels staan, die ik dan kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees dagelijks de complete internetversie van mijn regionale krant op de computer, scheelt enorm in de kosten in vergelijking met de papieren versie. Dus geef mij maar de internetversie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de computer. Geen vuile handen, geen oud papier.
En het kopje koffie smaakt even goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lezen op de pc is vermoeiend als het lange artikelen betreft. De krant kan je in je luie stoel lezen en makkelijk heen-en-weerbladeren. Bij het lezen heb ik ook geen geluid nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de computer, om meerdere redenen: geen oud papier, zwarte vingers, extra kosten.

Belangrijk nieuws op internet wordt vaak ge-update, er zijn soms interviews beschikbaar waardoor het meer leeft, je kunt snel en gericht zoeken naar nieuws wat je aanspreekt.

Ik vind de prijs van kranten behoorlijk hoog voor dagelijks nieuws wat ook op internet ook voorhanden is. En het kopje koffie smaakt net zo lekker achter mijn pc :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker op de pc, veel gemakkelijker, veel overzichterlijker, je krijgt er geen vuile handen van, je hoeft hem niet op te bergen, en ga za nog maar even door. Voor het gemak heb ik liever alles op de pc, maar gezien ik financieel afhankelijk ben van de kranten, zou ik tegen een ieder zeggen, pak lekker een ouderwetse krant met een kop koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk is dat: een echte krant lezen, tot voor kort had ik een abonnement op diverse kranten.
Maar minder tijd maakte dat diverse kranten ongelezen bleven liggen. Ook weer waardeloos.
Dus sinds begin dit jaar ben ik zonder papieren krant en haal ik mijn nieuws van internet!
Doordeweeks dan, in het weekend verwen ik mezelf met diverse kranten inclusief hun weekendbijlage!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via internet en nu via mijn iphone via de twitter. Ideaal! Waarom, ik vind een krant duur (abonnement) omdat ik/wij 'm toch niet iedere dag lezen en kopen vergeet ik en ik vind het net zo handig om op de onderwerpen te klikken die me boeien. En de krant via het internet lezen kan ook met een kopje koffie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees twee verschillende kranten op de pc. Wat ik vaak wel een nadeel vind is dat er vaak hetzelfde in staat bij bepaalde rubrieken. (bv de AD ": wonen,relaties, en nog een aantal rubrieken) De telegraaf heeft wat minder herhalingen. Ik lees al jaren eigenlijk geen "verse" krant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel liever met een papieren krant lekker op de bank. Je kan hem ook meenemen naar de WC, de trein, het park en noem maar op. Dat zie ik me met mijn computer nog niet doen (geen laptop). Verder kan je kranten voor van alles en nog wat gebruiken: schoonmaken, inpakken, onder iets vies etc.
14 jaar geleden
Liever op internet, lekker snel en geen vuile handen.
Vaste prik, elke dag eerst het nieuws,dan de mail en dan surfen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefst op internet: geen oud papier achteraf, geen vuile vingers, en bovendien vind ik kranten stinken... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb een internet abonnement en als ik nog eens een papieren krant koop vind ik het eigenlijk maar een onhandig ding, alleen bij een lange treinreis nog wel prettig.