Wat moet ik me voorstellen bij "administratieve detentie"?

Ik lees dit op de site van de PVV.
Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
Wat houdt dit in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dus niet iemand vastketenen aan een bureau en data entry laten doen, op water en brood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, nee, want dan heb ik dat dus nu ook, die 4 weken dat ik nu data-entry doe... ;-)

Het beste antwoord

Administratieve detentie of administratieve aanhouding is het arresteren en vasthouden van personen door de staat zonder proces, meestal uit veiligheidsoverwegingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat je iemand kunt vastzetten zonder instemming van de rechterlijke macht. In dictaturen is dit gemeengoed.