Op je 24ste nog beginnen aan een hbo opleiding kan dat?

Ik heb geen enkele diploma heb vanaf mijn 16e eigenlijk niks gedaan door omstandigheden.

Nu wil ik een 21 plus toelatingstest doen en aan een hbo studie beginnen.

Maar is dit wel realistisch wat ik wil.

Ben ik niet gewoon te oud, heeft het wel zin waarom zouden zijn aannemen als ze ook jongere kunnen aannemen en meer van die gedachtes gaan door mijn hoofd.

Iemand tips

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve diepongelukkig, mag ik je een advies geven? Laat maar weten, puur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je gang.

Het beste antwoord

Je bent nooit te oud, vergeet dat niet
Je kunt zelfs nog studiefinanciering krijgen tot je 30e
Als jij het graag wilt, moet je er zeker voor gaan en je niet laten tegenhouden door wie dan ook en ook niet jouw gedachten. Zo'n opleiding is wel een goed idee, je leert er enorm veel en een diploma is natuurlijk hartstikke fijn om te hebben. Ook is het fijn omdat je mensen leert kennen en je hebt iets in je leven waar je je aan vast kunt houden

Ik zeg doen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien beginnen met mbo, verkort en dan doorstromen naar hbo. Kan op elke leeftijd! Gewoon doen om jezelf een mooie toekomst te geven! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn eerste jaar waren de meeste mensen 21-24 jaar, dus te oud ben je zeker niet :) en als je toegelaten kan worden, zou ik het zeker doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kan dat. Bedenk ook: als jij nu aan een opleiding begint en die afrondt, laat je ook zien dat je kunt doorzetten bijvoorbeeld. Dat zegt ook al veel over je.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf je in, en je krijgt vanzelf bericht welke bescheiden en diploma's je moet overleggen. Als dat allemaal in orde is, kan je aan de studie beginnen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de vraag niet - als je het 21plus-examen haalt word je toegelaten.
Hardstikke goed dat je daaraan wilt beginnen, je bent nooit te oud om te leren. Doe anders bij het arbeidsbureau een test waar je interesses liggen, of weet je dat al? Dat kan namelijk. Héél veel succes en laat die diepongelukkige achter je, suc6, groetjes Yulia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut doen. Gewoon proberen. Ik heb nog ouder een HBO cursus gedaan zonder de benodigde voor-opleiding en/of diploma's.
Wat ik wel merkte was dat ik er harder aan moest trekken dan mensen die jonger waren en wel alles hadden wat nodig was. Echter ik had ook wel wat praktijk ervaring en de wil. Ik denk dat het laatste ook erg belangrijk is. Gewoon die test gaan doen dus en mocht je falen dan kun je nog altijd andere wegen zoeken om beter opgeleid te raken. Let wel, misschien lijkt 24 jaar oud maar natuurlijk ben je nog lang niet oud! Zeker nu er plannen zijn de AOW leeftijd verder te verhogen moet je nog lang mee en dan kan je maar beter een goede opleiding hebben voor je toekomst. Veel succes en ga ervoor!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit nou in de eerste op het HBO. Gemiddeld zijn de studenten 20/24. Je zult niet opvallen ;). In plaats daarvan val ik op met mijn achttien lentes :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een opleiding doen via LOI daar maakt het vaak niet uit wat voor opleiding je hebt. Daar is ook het voordeel mee, mocht de opleiding toch beetje moeilijk zijn, dan kun je er zelf nog een jaar voor uit trekken om het beter onder de knie te krijgen