Buren hebben hele harde muziek op, een soort feest en schreeuwen heel hard. Mag dit en tot hoe laat?

Ik wil echt geen zeikerd zijn maar het is al vanaf 8 uur en het gaat door. Ik heb mijn ramen dicht en de tv aan en alsnog hoor ik de muziek heel hard en het geschreeuw.

Mag dit zomaar en mogen ze de hele nacht doorgaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Hier heb je een link met het meest complete antwoord :) In de bron.

Daar naast, ik zou overwegen of jij ook die vrijheid wilt hebben die je buren nu nemen. Als jij ook een keer een luid feestje wilt hebben, laat ze dan een keer hun gang gaan. Het is wel een beetje jammer dat je buren dit niet met je hebben overlegd, dit is wel noodzakelijk namelijk.

Persoonlijk zou ik hun hun gang laten gaan zolang er dus een overeenkomst is. Zo niet? Stap op ze af en vraag of ze even rekening met je kunnen houden. Anders kan je ook altijd de politie inschakelen :) Dit kan gewoon! En ook anoniem.

P.S: 85 Decibel word gezien als een gemiddeld gesprek met elkaar, ik denk dat je volgens die website prima een klacht kan indienen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is wettelijk vastgelegd:
De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting

overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)

Dus weet niet hoe hoe hard de muziek staat maar hier kun je misschien iets mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het nieuwe buren zijn kan ik me voorstellen dat je wat er over in zit wordt dit een gewoonte ?
maar is het 1 keer per jaar zo dan maak ik me er niet druk over
je kan na een uur of 12 wel effe melden dat het nu toch echt wat zachter mag
maak je niet te druk maar als het echt na 1 uur wordt dan zou ik er wat dan zeggen
12 jaar geleden
Jammer is het dat de buren en jij/u daarover geen afspraken hebben. Wij doen dat anders, we spreken af wanneer we een feestje hebben, dan weet je wat en hoe.
Soms nodigen we elkaar uit voor een drankje, maar daarvoor heb je wel goede buren nodig, en zul je ook zelf een goed buur moeten zijn. Geven en ontvangen.
Ik zelf zou niet direct de politie bellen, als het echt te lang door gaat, kun je altijd nog rustig aanbellen, sterkte en succes, groetjes Yulia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel zo netjes idd. Als ik een feestje heb dan meld ik dit bij de buren. Moet kunnen met verjaardagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar Kathlyn, mooie naam trouwens, maar een beetje heen en weer naar je buren kan geen kwaad, iedereen heeft wel eens reden tot een feestje, stel je voor dat dan iedereen de politie gaat bellen? Groetjes Yulia
Dit is toegestaan met een bepaald limiet:
Om 11 uur moet de muziek zachter en als je na 12 uur nog last hebt van het geluid raad ik je sowieso aan om de politie in te schakelen. Het is logisch dat je het feestje niet wilt verpesten maar zij houden ook geen rekening met omwonenden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n onzin antwoord en het blijft maar rondcirkelen. Overlast is en blijft overlast! Ook om 12 uur 's middags bijv.
Bel gewoon vriendelijk aan en vraag of ze een feestje hebben, misschien ook vragen tot hoe lang het duurt dan kan je er rekening mee houden aangezien je de volgende dag moet werken.

Wel heel neutraal / vriendelijk blijven, als ze je niet mogen gaan ze het mogelijk met opzet doen, politie komt toch alleen maar een waarschuwing geven, maar je hebt wel gelijk de buren als vijand.

Je eraan gaan irriteren en bot overkomen is dus het begin van een hele lange burenruzie met alle bijbehorende ellende.

Ik zou het fijn vinden als mijn buren een keer herrie maken, dan weet ik dat ze zelf ook minder zullen zeuren als ik een feestje houd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het echt heel vriendelijk vraagt, heb je kans dat ze uit hunzelf rustiger aan doen.