Hoe 'overleef' jij de crisis?

Merk jij iets van de crisis?
mijn man heeft het nog steeds beredruk op zijn werk, en dat is echt zo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke crisis heeft u het over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Per ongeluk verkeerde knop aangeklikt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een aantal mensen die geen baan meer hebben, ondertussen.
ze werkten bij een grote fabriek hier in de buurt, het bedrijf is failliet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons is de omzet ook 30% terug gelopen hoor, er is echt wel iets an de hand.

Het beste antwoord

Ik moet meer uren maken, voor minder ploegentoeslag. Dat is van 5 naar 4 ploegen. En de prutsers hebben een rooster actief gemaakt welk het "bijna" 24/7 draait. (70 ontslagen, week later: Overwerk en sterven's druk.)

Verder heb ik na het horen dat de regering ging bankieren mijn beschikbaar doorlopend krediet omgezet in aandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

gewoon doorgaan met wat ik al jaren doe: zwembad schoonhouden, gras maaien, wijnkelder bijvullen evenals de koelkast, gasgrill poetsen, wat een straf hé?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je daar nu gewoon wat personeel voor had aangenomen, hadden we nu niet in een crisis gezeten.
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een buitengewoon magere poging om lollig te zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kempo:je hebt er geen idee van hoe realistisch mijn antwoord was.
@alslajemelevend: de tijd van personeel hebben is voor mij al geweest.
Door flink geld uit te geven, dan help ik met het (op termijn) laten verdwijnen van de crisis. Maar serieus, ik merk echt vrijwel niets van de crisis. Ja, hier en daar verdwijnen er banen, maar verder, gewoon business as usual. We laten ons gek maken door de media die ons een crisis aanpraten. Hoe langer ze dat doen, hoe langer de crisis zal aanhouden, omdat men dan de hand op de knip houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo Biertje!+1
Welke crisis?
Voor al diegene die nog gewoon werken, is de crisis aangepraat door de media.
Het gevolg hiervan is dat de mensen hun geld vasthouden en niet voldoende uitgeven.
Juist dat veroorzaakt de crisis.
Heel veel dingen zijn goedkoper geworden, daar klaagt niemand over!
De inflatie is nog steeds laag.
Natuurlijk is er wel een crisis, wereldwijd zelfs, maar de meesten van ons hebben er (nog) geen last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zitten op1 lijn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pensioenen worden niet geindexeerd bijvoorbeeld, orderportefeuilles zijn vrijwel leeg, alle contracters worden zo'n beetje naar huis gestuurd. Groot gedeelte van de uitgaven werden gedaan via de overwaarde van huizen, deze ballon is geknapt eindelijk. Kan je wel gaan struisvogelen maar daar kom je er niet mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kempo, dat is nu juist wat ik bedoel, je kunt ook alle negatieve dingen op en rijtje zetten en dan ziet de crisis er in eens anders uit, maar het is nog steeds de zelfde crisis.
Maar je hebt wel gelijk hoor, zeker met het besteden van de overwaarde van je huis, dat moest een keer fout gaan.
Ik negeer de crisis en dat kost me niet eens moeite :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Crisis? Ik merk er niets van. Ik werk nog steeds knetterhard en er komt alleen maar extra werk bij. Heb geen crisis gevoel, dat wordt alleen maar door de media aangedikt. Ik heb altijd geleerd op school dat als er een echte crisis is, alles altijd heel duur wordt, bijna onbetaalbaar. Lijkt me hier dus geen sprake van. Sterker nog, alles wordt alleen maar goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit noemen ze deflatie, en daar schieten ze nog meer van in paniek als ze nu al zijn. (Zimbabwe in "cijfers" veel, in waarde nihil)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het allemaal nep. De banken hebben altijd vrij spel gehad met ons geld en hebben het flink verkloot. Teveel risico's genomen en nu is het fout gelopen. Nu moeten wij als nog d.m.v. extra steun van de staat deze zelfde bedrijven helpen te overleven. Omgedraaide wereld dus.
Ik adem nog steeds... Wellicht ben ik onsterfelijk, tot zover lukt het me aardig om niet te sterven...
Ik overleef de crisis, zoals ik al elke crisis overleefd heb...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik probeer munt te slaan uit de crisis door slim aandelen te kopen en waar mogelijk opties. Moet ik wel zelf mijn baan houden natuurlijk. En wat iedereen eigenlijk doet in onzekere tijden: grote aankopen uitstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Crisis? Welke crisis?
Ik werk nog steeds, krijg nog steeds mijn salaris en aan het einde van de maand heb ik nog steeds, net als voor de "crisis", geld over.

En ja, ik ga ook op vakantie.