Wat doe je bij bezoek dat al duidelijk te veel op heeft en meer vraagt? Schenk je nog eens in?

Het komt wel voor dat een van je bezoekers duidelijk te veel drinkt. Hoe ga je daarmee om.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je duidelijk merkt dat hij of zij echt TE veel op heeft zou ik niet meer bijschenken. Je weet immers niet wat er gaat gebeuren als je nog 1 of 2 keer inschenkt. Hij zou kunnen flauwvallen of andere gasten lastig gaan vallen en misschien wel je hele huis onder kotsen. In bars en discotheken schenken ze ook niet meer aan mensen die duidelijk te veel op hebben. Wanneer je wilt dat je avond met gasten nog gezellig en peaceful verloopt zou ik niet meer bijschenken. Je kan ook lol zonder alcohol hebben, zo denk ik tenminste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat verschil per persoon en de normen en waarden van die persoon. Sommige zijn nou eenmaal gewent dat het bezoek goed dronken is en anderen niet. Ik zou niet meer bij schenken maar met een grapje duidelijk maken dat ik het gedrag niet tolereer. Serieus met die mensen praten is niet altijd mogelijk want : 'ik ben helemaal niet dronken' *hik*. Schenk anders water in en zeg: ' proef eens mijn nieuwe wijntje!!!' ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reeds bij zijn/haar binnenkomst zou ik hen mededelen dat ik niet echt blij ben als iemand in beschonken toestand bij mij aan stapt.

Daarna zou hem/haar zeggen dat..ze wèl welkom zijn als hij/zij zich weet te gedragen

Maar ook..dat hij/zij van mij geen enkele druppel alcohol mag verwachten.

Indien hij/zij het niet met mij eens is..mag hij/zij vertrekken en heb ik gewoon een vriend/vriendin minder.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel wanneer het uit de hand loopt bij iemand en je merkt dat de persoon duidelijk genoeg heeft gehad, maar naar meer blijft vragen.
Als iemand binnenkomt weet je toch niet hoeveel hij gaat drinken.
Zo'n mensen zou ik al bij voorbaat niet uitnodigen, waarvan ik het al wist dat ze altijd te veel dronken.