Wat zijn de nadelen van noodhulp?

Ik weet dat voor de lokale boer/verkoper noodhulp nadelig is. Zo verkoopt hij namelijk niks meer.

Maar zijn er nog meer nadelen? Ik kan zo niks bedenken, dus noodhulp is toch goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Aan noodhulp zijn niet zo veel nadelen (hooguit dat het geld kost voor het land dat de hulp geeft), je helpt het land weer snel opbouwen na een ramp, dat is positief.

Wat echter wel een punt van discussie is is de ontwikkelingshulp, daar zitten wel nadelen aan. Sommige mensen vinden dat de bevolking lui wordt omdat er toch wel geld binnen komt en dat het beter zou zijn om op een zakelijke manier handel te drijven met arme landen. Een ander nadeel is dat veel regeringsleiders van arme landen corrupt zijn en dat het geld dus niet allemaal bij de bevolking terecht komt. Er zijn nog veel meer nadelen te noemen maar dat is heel gemakkelijke op internet te vinden, er zijn als vele betogen over schreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met noodhulp geven op zich is meestal niets en het gaat daarbij juist om zaken waar in het betreffende land groot gebrek aan is terwijl er vaak geprobeerd wordt om loake leveranciers erbij te betrekken indien mogelijk.
Het grootste nadeel schuilt in het moeilijk verdelen van de de goederen ter plaatse omdat daarbij nogal eens corruptie en diefstal voorkomen door autoriteiten en de goederen dan via een zwarte markt veel duurder de mensen alsnog bereiken.
Helaas moet dit nadeel vaak op de koop toegenomen worden als er geen vertegenwoordiger van de hulporganisatie voor handen is of de autoriteiten de verdeling opeisen.