Hoe moet je een gezinshuis opzetten?

Na lang werkzaam te zijn geweest in de jeugdhulpverlening en in de zorg willen mij partner en ik graag een gezinshuis opzetten voor 3 kinderen liefst met een PGB indicatie. Ik ben niet echt een ondernemen en kan daarom veel informatie gebruiken hoe e.e.a. aan te pakken. Zijn er GV` ers die hier ervaring mee hebben of informatie of misschien connecties!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Je aanmelden bij een bureau voor pleegzorg.
Dat kan bij Pleegzorg Nederland, waar ze je ook alle mogelijke informatie kunnen geven die je nodig hebt en waar je op moet letten en waar je rekening mee moet houden en dergelijke. Ook zullen er ongetwijfeld enkele gesprekken en onderzoeken plaatsvinden voor je eventueel 'geschikt wordt bevonden; , maar met jouw/jullie achtergrond lijkt me dat niet het grootste obstakel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je ook melden bij een instelling. Ik werk bij een orthopedagogisch behandelcentrum (grootste van noord Nederland) en wij hebben ook gezinshuizen. Je kunt ook als crisis gezin of gezinshuisouders. Volgens mij is er op het moment een vacature, maar ik weet niet waar jullie wonen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik ben zelf een thuisbegeleider(voorheenGVer) Ik wilde ook voor mij zelf gaan beginnen als ZZP er. Je kunt bij de K van K handel infomeren hierover. Je moet bij je gemeente een bewijs van goed gedrag halen. Volgens mij gaan ze de PGB stoppen en wordt het allemaal gewone indicaties. Dit omdat er veel mee wordt gefraudeerd. ik vind jullie idee om een gezinshuis te beginnen een mooi idee, alleen laat je goed informeren hierover zodat je niet met een gigantische schuld komt te zitten.