Wat bedoeld Hirshman, volgende de theorie van de unbalanced growth, met trickle down?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

trickle down (effect) betekent doorgaans dat iets nieuws zo duur doch begeerlijk is voor de rijken of bovenklasse zodat zij de enigen zijn die het zich kunnen veroorloven dit aan te schaffen, maar dat door de tijd de prijs daalt zodat ook de lagere klassen tot de laagste economische klasse dit kan kopen. daardoor is het dan niet meer interessant voor de bovenklasse.

ik vermoed dat dit evengoed toepasbaar is op de unbalanced growth theorie van hirschmann, daar die gericht is op plaatselijke sectorgroei in de economie.