ben bijna 12,5 jaar getrouwd, hoe reken je de goede datum uit??

Gaat dat met 6 maanden,of reken je 365 dagen gedeeld door 2 en tel je dat bij je trouwdatum op??

Toegevoegd na 1 minuut:
ben trouwens 29 december 1998 getrouwd, wat dan je 12,5 jarig jubileum dag?? 29 juni 2011 of een andere datum

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
47.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek ongeveer een leuke (handige dag) veel plezier
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Wees blij dat je niet op 31 december bent getrouwd, dan was er een groot feest aan je neus voorbijgegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk zou ik dat helemaal niet erg vinden, vind feestjes heel leuk, als het maar van een ander is

Het beste antwoord

20 juni ben je dan 12.5 jaar getrouwd.
Dat is zoals het gebruikelijk is.

Toegevoegd na 18 seconden:
Eh 29 juni bedoel ik!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zoals gezegd 29 juni, want als je vervalt in het berekenen van het juiste aantal dagen in het jaar, dan zou je ook de verschillen in dagen in schrikkeljaren moeten verwerken. Mooie datum want op de verjaardag van wijlen Prins Bernhard is tegenwoordig de Veteranendag.
Ook warmer dan op 29/12, dus de halve jaren blijven vieren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij een goed idee
Gewoon dezelfde day-of-month maar dan zes maanden later.

Maar je kunt er natuurlijk ook exact mee gaan rekenen, rekening houdend met de stand van de maan, schrikkelseconden, E=mc², de Maya-kalender en de voorspellingen van Nostradaum. 't Is JULLIE feestje! :) Letterlijk en figuurlijk. Wat ik maar wil zeggen: gefeliciteerd!

Toegevoegd na 45 seconden:
*Nustradamus... uiteraard.

Toegevoegd na 1 minuut:
Blijf bezig... NOStradamus. Typen is mmmoeieiellijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je op 29 december getrouwd ben, kan je die dag nemen als een soort van "1 januari", oftewel het jaar begint op die dag. Dus op de 29e.

Dan begin je met tellen op 29e en schuif je op de kalender steeds één maand op en spring je steeds naar de 29e van de volgende maand.

dus 29 januari = 1 maand, 29 februari is 2 maanden, 29 maart is drie maanden, 29 april is vier maanden, 29 mei is vijf maanden en 29 juni is zes maanden.

Je bent dus op 29 juni 12,5 jaar getrouwd.

Je kan namelijk niet 365 delen door twee, dan kom je uit op 182,5 dag. Het zou wel kunnen als het een schrikkeljaar betreft, dan is het 183 dagen. Maar zelfs dan is het niet logisch, want héél krom gezegd zou je dan je huwelijksfeest snachts moeten vieren, precies op de helft van dat jaar.

Vandaar dat je dus van 29 naar 29 springt en dus niet het jaar doormidden deelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er ook nog voor kiezen om via de Mohammedaanse of Joodse of Hindoe of Chinese jaartelling te werken. Dat scheelt weer een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan op twee manieren, die geef je zelf al aan,
6 maanden later, zelfde dag van de maand.

of 365:2= 182,5
wat hierbij een mogelijkheid bied om twee dagen te vieren.
is leuk voor de geliefde ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen niet zo leuk voor de portemonnee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat niet om de grote, maar om het gebaar ^^