De vereniging HISWA is een brancheorganisatie voor watersportbedrijven. HISWA is bekend van de gelijknamige consumentenbeurzen voor de watersport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HISWA Vereniging is de overkoepelende belangenorganisatie van alle bedrijfsoorten in de watersport. Inmiddels zijn 1200 grote en kleinere bedrijven in 17 bedrijfstaksectoren aangesloten. Deze bedrijven vertegenwoordigen twee derde van de omzet en werkgelegenheid in de sector. De watersportindustrie is een gevarieerde bedrijfstak: van jachtbouw, toelevering, handel, import, reparatie en onderhoud, stalling, verhuur, makelaardij, ontwerp tot expertise. De activiteiten van HISWA Vereniging hebben een tweeledig doel: ondersteuning van haar leden bij hun bedrijfsvoering en collectieve belangenbehartiging met het oog op een gezond werkklimaat voor de sector. De vereniging praat mee over internationale, Europese en nationale dossiers als de Wet Pleziervaartuigen, de zwemwaterrichtlijn en de Kaderrichtlijn Water. Op regionaal niveau voert HISWA een lobby ten aanzien van onderwerpen als baggerplannen, nautische infrastructuur, watersportpromotie, bestemmingsplannen en watertoeristenbelasting. HISWA Vereniging heeft ongeveer 35 werknemers in dienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HISWA
(Nederlandse Vereniging voor) Handel en Industrie (op het gebied van) Scheepsbouw en Watersport
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/HISWA