Kan de politie mijn vriend zomaar het huis uit zetten?

Ik woon nog steeds bij mijn ouders in. Ik heb hele zware psychische problemen en men vriend probeert er te zijn voor mij. Hij is de laatste tijd veel aanwezig hier thuis en men ouders hebben hier geen begrip voor. Nooit gehad. Ze schelden mij steeds uit, maken mijn vriend zwart... ik heb hem nodig in deze moeilijke tijd omdat ik zo diep zit en zelf niet naar buiten geraak. Ik weet echt niet naar welke instantie ik moet bellen, want het word van kwaad naar erger... zelfs men moeder huilt gewoon en brult als ik zeg dat ik hem graag zie en voor de rest van men leven met hem wil samen zijn... ( ben 25 ) Ik word continue onder druk gezet, uitgemaakt, met de grond gelijk gemaakt. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben bang.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
Sta je onder begeleiding voor je psychische problemen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ja. Bij een psycholoog. We hebben momenteel therapie online. Ik heb haar nog niet kunnen bereiken, vandaar dat ik de vraag hier stel of dit zomaar kan :(
tinus1969
7 jaar geleden
Therapie online lijkt me wat weinig gezien de heftigheid van je emoties. Verder; je uitleg heeft niets te maken met je vraag. wat is het probleem met je vriend eigenlijk?
Utrecht
7 jaar geleden
Ik denk dat je wat meer ondersteuning nodig hebt dan een online psychloog (aan je verhaal te lezen). Zoals al gezegd: ga naar de GGD of je huisarts en laat je doorverwijzen naar échte therapie van een psycholoog of psychiater.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik de vraag goed begrijp is er een probleem tussen de ouders en hun ruim meerderjarig kind, die als ik de vorige vragen lees, lijdt aan obsessies. De vriend die zij als een steun ondervindt is door de ouders als steun voor hun dochter niet gewenst. @Dreamsdolive, U zegt bang te zijn, het voelt alsof u met de grond gelijk gemaakt wordt, u voelt zich onder druk gezet. Online therapie heeft blijkbaar niet het gewenste succes.
Hetgeen u beschrijft wordt in België 'Intrafamiliaal geweld' genoemd.
Contacteer een van de elf sociale contact centra
http://www.caw.be/organisatie
Oost Vlaanderen - Antwerpen zij kunnen u doorverwijzen naar een sociaal centrum in uw buurt
http://www.cawzuidwestvlaanderen.be/sociaal-centrum-antwerpen
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je "hele zware psychische problemen " hebt, dan doe je er goed aan om passende therapie te zoeken. Online therapie is niet voldoende. Omdat je bij je ouders woont, in hun huis, mogen zij beslissen wie ze wel of niet in hun huis willen.
Jij ervaart steun van je vriend, maar je ouders lijken grote problemen met hem te hebben. Je moeder "huilt en brult de hele tijd" .
Het lijkt dat er iets erg mis is met de relatie van je moeder en je vriend. Ze "maken hem zwart " .
Het kan zijn dat je, vanwege je afhankelijkheid naar hem, niet durft te kijken of de kritiek terecht is. Wanneer je ouders gelijk zouden hebben dan zou je in een heel diep gat kunnen vallen. Dus is het voor jou te lastig om echt te kijken wat er aan de hand is.
Ook daarom is het heel dringend dat je een goede therapeut vindt. Je ouders mogen je vriend de deur wijzen. Wanneer hij daar geen gehoor aan geeft, dan kun ze hem door de politie hun huis uit laten zetten.
paulus811
7 jaar geleden
Ik snap de vraag niet. Wat heeft de politie hier mee te maken? Het huis is van je ouders en als die jouw vriend het huis uit willen heeft hij maar te gaan. Daar is geen agent voor nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@inderdaad Paulus, en degene die men niet binnen laat hoeft men er ook niet uit te zetten.
In theorie zou de ouder ieder bezoek voor hun kind kunnen verbieden het huis te betreden, dan wordt het wel erg koud om je heen.
Hier moet dus gedegen onafhankelijke hulp van buitenaf ingeschakeld worden voor alle partijen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Zoals ik al eerder heb vermeld is mijn vriend de laatste tijd veel meer aanwezig hier omdat het niet zo goed gaat met mij en hij mij wil steunen. Ik heb geen goede band met mijn ouders en ik kan bij hen ook niet terecht om te vertellen waar ik last van heb en of ze samen met mij een oplossing kunnen vinden. Ik kan bij hen niet terecht met mijn problemen, waardoor ik heel angstig ben, omdat ik niet weet waar ik heen moet. Mijn grootouders zijn op 4 jaar korte tijd ook allemaal gestorven en ik kon bij men oma terecht als er problemen waren. De familie is zo klein nu, dat ik niet weet bij wie ik heen moet om hierover te praten. Het is heftig om alleen te dragen en daardoor is men vriend veel bij me, omdat ik me niet buitenshuis kan vertroeven door de intensiteit van de klachten. Ik was in behandeling bij een psycholoog voor 5 jaar, maar ik heb dit stop gezet omdat het laatste jaar ik er nog weinig baat bij had. Vandaar dat ik nu iemand heb ingeschakeld om op terug te vallen. Zij heeft me in tussen tijd ook al gecontacteerd want zij is met vakantie nu. Ik sta ook al maanden op de wachtlijst voor psychische thuiszorg ( hier in belgië verloopt alles helemaal anders dan NL ). Puur omdat men ouders mijn vriend niet kunnen hebben omdat hij verlegen is, kunnen ze niet tegen zijn aanwezigheid omdat ze zich een vreemde voelen in hun eigen huis en dreigen ze met politie. Dit is ook al gebeurd met andere relaties.. mijn vriend is de enige steun die ik heb en dat doet mij panikeren wetende dat zij momenteel alles in handen hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@joandarc
Ik woon nog thuis en ze laten hem binnen, maar wanneer hij een dag langer zou blijven door omstandigheden dan dat zij in gedachten hadden is het meteen fikse ruzie en word er gedreigt met politie etc
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is er geen mogelijkheid voor jou om uit huis te gaan? Het klinkt mij als een erg ongezonde situatie, ongeacht wie de schuld heeft. Of bij je vriend in te trekken?
En ik adviseer je om direct goede psychische professionele hulp te gaan zoeken. Zelfs met de hulp van je vriend is dit veel te veel om in je eentje te handelen. En hoe lullig het ook klinkt, het is en blijft toch het huis van je ouders.. Dus zolang jij daar woont zul je je aan die regels moeten houden, ongeacht jouw leeftijd. Mits je natuurlijk een deel van de huur of hypotheek meebetaald, dan heb je wel meer te zeggen vind ik. Doe je zelf echt een groot plezier en zoek goede hulp, alsjeblieft. Je klinkt zo eanhopig! Sterkte!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
misschien moeten je ouders eens een psycholoog bezoeken en leren hoe ze met hun kind om moeten gaan.. als ik jou was zou ik mijn best doen om een eigen plekje te vinden. misschien krijg je dan meer rust. ik ga heel kort door de bocht, maar de relatie met je ouders lijkt exht niet goed en ongezond voor jou. succes.

Antwoorden (1)

Het huis is van je ouders, dus als zij het willen kunnen ze iedereen er in weigeren. En als die persoon niet meewerkt, dan kan de politie worden ingeschakeld en assistentie verlenen.
Ik zou je dringend willen adviseren om contact op te nemen met je psycholoog of misschien zelfs de GGD. Praat er met deze persoon over.
Je zou ook kunnen proberen uit te vinden waarom je ouders hem uit het huis willen weren. Zien zij misschien iets wat jij niet ziet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Het enige juiste antwoord ! (+)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of ziet de vriend iets wat niet gezien mag worden, dat zou ook zomaar kunnen.
Dat kan nooit via on-line therapie geconstateerd worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind het jammer dat er steeds word op nagedrukt MIJN huis. Ik ben hier ook opgegroeid. Mijn ouders hebben altijd al moeite gehad met mijn relaties, als kind ben ik ook altijd emotioneel en fysiek mishandeld geweest, dit heeft altijd al een grote impact op zowel mij als mijn zus gehad. Op een gegeven moment was het al zo erg dat ik een jaar bij mijn ex zijn ouders ben gaan inwonen omdat ze te ver gingen... zijn moeder is psychologe. Wegens stopzetting relatie terug thuis. Ik ben overal naartoe al geweest in die jaren om mij te helpen met begeleid wonen, etc... Ik heb geen familie waar ik terecht kan omdat ze allemaal kort na elkaar zijn gestorven. Ik heb 5 jaar intense therapie gehad en daar is vast gesteld dat de dissociatie waarin ik mij vertroef de grootste oorzaak ligt bij de opvoeding. Mijn vader heeft hierbij ook nog een alcoholprobleem en kan het niet met veel mensen vinden. Hij is ook racistisch,... mijn moeder kan het niet hebben dat er iemand in het huis rond loopt omdat ze haar dan een vreemde in haar eigen huis voelt... zij is zo opgegroeid. Ik kan met men beide ouders hier niet over praten wat ik door maak dat ik geneigd ben om op len vriend terug te vallen, wat denk ik heel normaal is... ik probeer te communiceren met hen, maar ze beginnen mij steeds uit te schelden... ik heb ondertussen het nummer 1712 door gekregen ook... de online therapie is momenteel omdat ik mij niet buitenshuis kan vertroeven door de extreme intensiteit van de klachten.. Ik heb ook iemand gevonden die eventueel aan huis wil komen, alsook sta ik sinds augustus op de wachtlijst voor psychische thuiszorg... Mijn vriend heeft gewoon van in het begin geen goede communicatie gehad met mijn ouders omdat hij een heel introvert persoon is, dit zijn mijn ouders snel persoonlijk gaan nemen, ook dat heb ik gezegd tegen hen dat dit niet zo is... maar het helpt niets. Ik sta gewoon met men hoofd tegen de muur. Ik ben op zoek naar oplossingen maar dit is niet zo makkelijk hier in belgië...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@dreamsdolive, daar heb ik ook moeite mee, met de nadruk dat het huis van de ouders is. Ik ben er niet zo van overtuigd dat zij het alleenrecht hebben op wie er wel en wie niet in huis gelaten wordt in een ouderlijke woning als het kind daar ook woont. Daar zou ik het Belgische recht op na moeten slaan. Het kan toch niet zo zijn dat een ouder het recht en de mogelijkheid heeft ieder ander contact met een inwonend kind binnenshuis onmogelijk te maken, om het maar eens ver door te trekken.
Meld u zich via 1712, elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur. Dit is het Belgische meldpunt voor alle vormen van geweld. Daar zijn professionele hulpverleners, artsen en politie die rechtstreeks contact opnemen met het Ondersteuningscentrum
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@joandarc bedankt! Ik denk dat jij de enige bent die daadwerkelijk begrijpt wat ik juist wil zeggen. Mijn vriend bezoekt mij, en dat kan volgens hen alleen maar op dagen dat zij het goed vinden.. zoniet, word er meteen ruzie gemaakt en gedreigt met de politie... zeggen ze dat hij niet goed voor me is, dat hij juist niet weet wat er met mij aan de hand is terwijl dat helemaal niet zo is, zeggen ze dat hij stinkt, dat hij een familie komt kapot maken, zeggen ze dat ik vuile spelletjes speel. Ik heb gezegd daarstraks tegen men vriend ' vertrek, we zien elkaar snel dan weer ' , komt men moeder als een razende de trap op en begint ze hem uit te schelden en zei ze blijf dan hier, maar ik verplicht je elke dag met haar buiten te gaan, angstig of niet. Of je komt hier nooit meer binnen... en ik wil je gezicht niet zien... en wat betreft volgende week met
Men verjaardag moet ik een andere oplossing zoeken.
Alles word gewoon bepaad door hen terwijl ik al in een zwakke positie sta. Ik ga zo meteen bellen.
Ik hoop dat zij voor mij iets kunnen doen.
Hartelijk dank.
Groetjes
HeerVoldemort
7 jaar geleden
En de andere kant op? Kan jij niet bij je vriend in huis?