hoe betaal je een miljard euro boete?

bijv. de enorme boetes van de EU aan microsoft of intel.

hoe wordt dat betaald? vast niet dmv een acceptgiro.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gewoon banktransacties onder leiding van een of andere nationale bank? Grote banken en andere beurshandelaren handelen dagelijks internationaal met miljarden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo ingewikkeld als je misschien denkt. Je krijgt een brief dat je moet betalen. (Het drukken van een acceptgiro is onhandig voor deze eenmalige gevallen, en overigens ook onbruikbaar voor internationale betalingen.) Vervolgens geef je de bank opdracht om het geld over te maken. Eigenlijk net zoals dat bij ons gaat, maar dan met grotere bedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zo'n bedrijf heeft zo'n bedrag ergens gewoon op een rekening staan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Apple heeft bijvoorbeeld $60.000.000.000 op de bank staan. Elk groot bedrijf heeft een flinke liquide reserve nodig, juist om op een flexibele manier te kunnen functioneren, en kan dus best een boete ten grootte van bijv. de jaarwinst betalen. Een bedrijf dat dat niet kan, zou bij de kleinste tegenslag al in de problemen zijn (geld moeten lenen, of bedrijfsonderdelen moeten verkopen om aan contact geld te komen).