Wat is de meest aannemelijke verklaring voor het ontstaan van graancirkels?

Er doen de meest wilde verhalen de ronde over graancirkels en het ontstaan ervan (aliens, hekserij e.d.). Maar wat is de verklaring die - tot nu toe - het meeste hout snijdt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Een persoon staat in het middel met een touw van bijvoorbeeld 10 meter in zijn hand. Een ander staat 10 meter verder met het touw om zijn middel. Aan zijn voeten een paar stevige planken en dan rondjes lopen. Na elke ronde het touw een klein beejte intrekken en je krijgt een prachtige cirkel.

Als je vooraf alles op de computer uitwerkt, dan je met een beetje meetwerk en een timmermansoog een mooie afbeelding maken.

Alleen jammer dat het graan niet meer wil groeien, omdat het afgebroken is... maar het blijft wel mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat het om kwajongens streken gaat.. En de grenzeloze fantasie van de mens. .

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier vind je meer theorieën: www.paranormal.about.com/library/we..

Toegevoegd na 7 minuten:
Sorry die link is niet compleet.. maar werk met mobiel dus lastig

Toegevoegd na 17 minuten:
Poging 2: www.paranormal.about.com:Signs:TheCropCircleMakers

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik geef t op.. maar t doet er niet toe, ik blijf bij mijn eerste antwoord. .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Jawel. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusje voor de tweede zin.
Het is een vorm van kunst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunst door wie ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak opgezet door een groep mensen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms liggen de koren stelen zo perfect het zelfde, dat het niet door de mens gedaan kan zijn, zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat in het ontwerp heel goed bekeken is, met de juiste gereedschappen (lange planken o.i.d.) kan zoiets gedaan worden..
Een enorme klus, denk ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al jaren het plan om er een te maken.. maar durf niet in mn eentje.. niemand die ik ken wil meedoen.. Vind het ook sneu voor boer op wiens veld het gebeurd..
Veel mensen beweren dat die graancirkels worden gemaakt door buitenaardsen om ons boodschappen door te geven.

Of dit inderdaad zo is weet ik niet.

Wel kun je aan veel graancirkels zien dat deze dermate complex zijn, dat wel aannemelijk, is dat indien ze door mensen gemaakt zijn, dit niet even in een kwartiertje gemaakt kan zijn.

En ik heb nog nooit gehoord, dat er mensen betrapt zijn, bij het maken van zo`n complexe graancirkel...

Toegevoegd na 5 minuten:
En dan is er nog de kwestie van geheimhouding indien het door mensen gemaakt is.

Ik kan me voorstellen dat zo`n complexe graancirkel, als hij door mensen gemaakt is, dat er dan meerdere mensen bij betrokken zijn. Telkens weer. En zou er dan nooit iemand zijn mond voorbij praten??

Een geheim dat door meerdere mensen gedeeld wordt, is vaak al snel geen geheim meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest aannemelijke is toch dat ze door de mens gemaakt worden en in de meeste gevallen is dat ook zo. Maar er zijn graancirkels die niet te verklaren zijn.
De onderstaande link zal waarschijnlijk ook geen verklaring geven maar is wel heel interessant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grapjassen en/of gewiekste marketinjongens, gedreven door de sensatiepers om toeristen te lokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan heel goed zijn, maar als je het zo goed weet, leg dan ook eens uit waarom in veel graancirkels een duidelijke afwijking is met betrekking tot radioactiviteit.
Hoe kan het dan zo zijn dat mensen met een volgeladen mobiele telefoon, in een graancirkel ineens een lege accu hebben...? En zo zijn er heel veel onverklaarbare verschijnselen rondom die graancirkels...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de boer op wiens grond het uiteindelijk heeft plaatsgevonden, is wel de laatste die op toeristen zit te wachten. Hij heeft al genoeg schade, zonder dat er nog een partij toeristen de rest van zijn land plat komen trappen.
Hardwerkende, zeer kunstzinnig, perfectionistische, hoogbegaaafde personen in een groepsverband die in een kwartier een heel veld kunnen bebouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze worden gemaakt door (kunstzinnige) mensen,die ons willen doen geloven,dat de cirkels door buitenaardsen worden gemaakt! Buitenaardsen die vele jaren onderweg zijn in een zeer duur en geavanceerd ruintetuig om een paar knullige tekeningetjes te maken! Wat een verspilling zou dat zijn.