Hoe belangrijk is het internet voor jullie?

Zelf heb ik eigenlijk, zodra ik thuis ben, de pc aanstaan en surf best veel op het internet.
Ik hoor ook wel eens mensen roepen dat ze niet meer zonder kunnen.
Is het internet geweldig of heeft het ook veel ellende gebracht?
Alles is natuurlijk op te zoeken je kunt het zo gek niet verzinnen.
Dus hoe belangrijk is het internet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Internet is een onlosmakelijk deel van mijn leven.
Zowel zakelijk (ik ben ICT-er) als persoonlijk maak ik zeer veel gebruik van internet.
Films, Media, Radio, Kennisvergaring en -deling (o.a. deze site), Opinie, Netwerken en Sociale Contacten.

Dan ben ik nog niet eens heel erg, ik ben slechts zo'n 10 uur per dag online.
En als ik offline ben, dan nog loop ik mijn mail te controleren via mijn telefoon.
Ik zie mijzelf niet zo zeer als een internetverslaafde, maar wel als een informationjunkie.

En kom nou niet met "hoe deden de mensen dat vroeger dan?"
Ik weet nog hoe het was toen ik op school zat hoor.
Wat nou los/vast afspreken om te gaan stappen en dan bellen wij elkaar wel met de mobiele telefoon waar wij zijn, je zorgde gewoon dat je op tijd was op de afgesproken plek en anders had je pech... dan was de groep al weg.
Bovendien ga je met je tijd mee; stilstand is achteruitgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Totaal onbelangrijk... Kan me niets schelen... Kan net zo goed zonder... Ik heb er geen tijd voor en heb wel belangrijkere dingen te doen... Als GV het maar wel doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het internet is niet belangrijk, vroeger kon iedereen zonder.
Het internet is makkelijk! Nu hoef ik geen alternatief te zoeken om te doen als ik me verveel :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Vroeger was er ook geen electriciteit, er waren geen auto's en er was geen krant. De televisie moest ook nog worden uitgevonden. Zal ik nog even doorgaan?
Dat wil dus niet zeggen dat we daarom nu ook wel zonder al deze zaken kunnen. Het internet is momenteel het belangrijkste communicatiemiddel. De wereld kan niet meer zonder. -1
Heel, heel erg belangrijk want er is bijna niets te noemen dat ik niet (eerst) via internet doe:

bankieren
werken
vakantie uitzoeken en boeken
boeken bestellen
kleding bestellen
Drogisterij artikelen bestellen
recepten via de apotheek bestellen
kookrecepten opzoeken
Kadootjes bestellen
kaarten versturen
uit eten reserveren
films reserveren
Daten
Lezen
Schrijven
Dowloaden van muziek en films
Programma's bekijken die ik heb genist
Deelanmes aan quizZen en prijsvragen
Gratis artikelen verkrigen
Abonnementen afsluiten en verlengen
Aankopen vergelijken
Verzekeringen regelen
Routes plannen
Trainingschema's downloaden
Inschrijvingen voor wedstrijden doen

Maar ook belangrijk: kennis vergaren en nieuwe vrienden maken..via GV bijvoorbeeld....
Wat mijn ziek zijn en operatie me gebracht heeft nadat het hier gemeld was!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg belangrijk. Wanneer ik thuis werk heb ik internet nodig. Ik heb namelijk een webwinkel en heb het internet nodig om bestellingen van klanten te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1e levensbehoefte geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik thuis kom of op sta zet ik hem aan,vroeger liep je naar de brieven bus ,nu chek je je mail,en wat gaat er nog zonder internet dan,als ik mijn telefoonrekening thuis wil krijgen met de post,dan kost me dat wel 2,50 euro,je wordt gedwongen,en anders loop je achter en dat wil je niet,nee het begint langzamerhand de overhand te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds ik een webwinkel heb is het superbelangrijk. Ik weet gewoon niet hoe snel ik mijn laptop aan moet krijgen om te zien of er nog bestellingen zijn en mijn rekening te tsjekken ;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet is belangrijk voor mij. Maar ik doe er niet eens heel erg veel op. Wat e-mail, paar vaste sites zoals deze, nieuws lezen. Koop nooit wat via internet, bankier ook niet via internet. Maar wat heel belangrijk voor mij is, is YouTube. Ik heb lange afspeellijsten gemaakt en nu kan ik van alles doen met mijn lievelingsmuziek aan. Dat zou ik niet graag meer willen missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het heel erg belangrijk. Pas lag het er tijdelijk uit door een soort storing o.i.d. en toen pas merkte ik hoe vaak ik het gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zonder internet zit begin ik hele rare verschijnselen te krijgen. dan merk ik dat ik eigenlijk bijna alles via het internet doe. Voor mij toch van een soort levensbelang geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel belangrijk, het grootste deel van de dag (dat ik niet slaap) maak ik gebruik van internet, als ik thuis ben sowieso heel veel, maar ook op school vaak voor bepaalde opdrachten.
Zoveel meer is zo veel sneller mogelijk door internet, dat ik eigenlijk gewoon niet meer zonder kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou niet meer zonder kunnen eerlijk gezegd.. ik zoek alles op, heb contacten via internet. staat okok bij mij, buiten de uren dat ik slaap, altijd aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een handige hulp in huis..internet.
veel zoek ik op via google,mail met oud klasgenootjes,wordt wijzer van GV,onderhou vriendschappen op hyves,en nog véél meer!net wat een eerdere persoon schreef..als internet er uitlegt,weet je pas wat je mist.