Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen blinde mensen dromen? Hoe ervaren zei die dromen dan?

Ik ben hier altijd al heel nieuwsgierig naar geweest.
Als ik logisch nadenk dan denk ik dat ze niet visueel kunnen dromen. Maar door middel van andere zintuigen is dit correct?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Het lijkt me dat je logisch en corrct gedacht hebt.
Blinden kunnen dromen op de manier waarop jij denkt dat ze dat doen
Vraag me af of deze vraag blijft staan, heb al meerdere keren deze vraag voorbij zien komen, die later verwijderd werd
(Lees meer...)
anneliez
15 jaar geleden
blinden dromen idd dmv andere zintuigen. heb het een keer gevraagd. en die zei dat hij droomt in geuren, en dat die dromen heel angstig kunnen zijn. apart toch! ik zou ook wel eens in geuren willen dromen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de radio hadden ze een tijdje terug een interview met een blind meisje. Ze was haar hele leven al blind.
Ze vertelde dat ze droomde in geuren en geluiden.
Ze kon niets zien, had ook geen idee hoe de wereld er uit zag, maar alle andere zintuigen werden gebruikt in haar dromen.
Dan voelde ze de warmte van de zon en het frisse zeebriesje, en hoorde het geluid van de zee als ze droomde over het strand.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Dromen is noodzakelijk voor een goed functioneren van de hersenen, een mens kan niet zonder.
Als je zintuigen mist zoals gezicht of gehoor dan droom je toch, je dromen zien er waarschijnlijk uit zoals je de wereld overdag ervaart: als je alleen zou kunnen voelen dan zien je dromen eruit als opeenvolgende gevoelssensaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing