Ja, of aan een gedeelte van de woonplaats, een ander deel van de woonplaats heeft dan de eerste drie cijfers hetzelfde en het laatste cijfer verschilt dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, sterker nog, zelfs aan een paar straten of een wijk. Grotere plaatsen hebben meerdere reeksen postcodes.
De letters geven dan specifiek één straat in dat gebied aan. Vaak opeenvolgende voor even en oneven nummers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wel maar niet altijd

De plaatsjes Spannenburg en Tjerkgaast hebben als cijfertjes 8522

Wel gaat een postcode (de cijfertjes) nooit over een gemeentegrens. (beide liggen in de gemeente Skarsterlân)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste 2 cijfers geven de regio aan,
de tweede 2 cijfers de wijk.
De letters geven de buurt en de straat aan.

Individuele straten hebben ook vaak verschillende postcodes voor de even en de oneven straatkant.
Ook zijn veel straten verder verdeeld in stukken die voor de postbezorging een eenheid vormen.

Samen met het huisnummer vormt de Nederlandse postcode een unieke code voor elk adres.

Het numerieke deel van 2 verschillende dorpen is altijd verschillend. Zodoende kan hieruit de plaatsnaam worden afgeleid. Hebben 2 of meer dorpen één gemeenschappelijk postkantoor, dan komen meestal dezelfde letters maar één keer voor.
Twee verschillende straten hebben haast altijd een verschillende postcode. Er bestaan echter vele duizenden postcodes die voor meer verschillende straten gebruikt worden. In al deze gevallen geldt dat de straten geen gemeenschappelijke huisnummers hebben, zodat de combinatie van huisnummer en postcode nog steeds uniek is.
amc
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Bronvermelding vergeten?