UWV medewerker wil graag afspraak thuis, maar cliënt wil het liever bij UWV: wat zijn je rechten als cliënt?

Het gaat NIET om controle van een inspecteur ofzo, maar een gesprek met een arbeidsdeskundige.
De cliënt (mijn dochter, wajonger) heeft alle andere gesprekken ook gewoon op het uwv kantoor kunnen doen, maar deze arbeidsdeskundige wil het bij haar thuis. Zij vind dit onprettig aangezien het altijd een huis vol is, en ze het gesprek alleen wil voeren met de medewerker.
Het gesprek is wel nuttig voor haar.

Wat zijn je rechten als client? Heb je het recht om het gesprek (gewoon) op het uwv kantoor te houden? Liefste met een bron, ik kan er niets over vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (5)

Als jij het niet thuis wilt ben je dat niet verplicht om te doen dan hebben zij jou keuze te accepteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal is het juist andersom en moet je naar het uwv kantoor komen. het is uitzonderlijk dat ze bij de klant op bezoek gaan. alleen als er beperkingen zijn die je beletten om daar heen te gaan dan komen ze bij je thuis. het is niet logisch dat de medewerker bij jullie thuis wil komen terwijl ze er gewoon heen kan gaan. vraag eens bij de uwv om een uitleg waarom deze medewerker graag op bezoek wil komen misschien wil hij alleen een indruk van haar over hoe ze thuis functioneert. misschien wil de medewerker wel een huiselijke sfeer voor uw dochter zodat ze meer op haar gemak is?ik zou gewoon bellen om goed na te gaan waarom deze medewerker dit wil. je hebt het recht om gewoon naar de uwv te gaan hoor.succes met het verloop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die ik ken werkt als arbeidsdeskundige. Daar heb ik wel eens van begrepen dat het voor hem erg belangrijk kan zijn de client in de thuisomgeving te zien. Misschien kan hij problemen ontdekken die de client of zijn/haar huisgenoten niet niet zien. (vreemde ogen...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zij heeft het recht dat op het kantoor te willen doen. Ik heb bij welke keuring van UWV nooit gehoord dat een arbeidsdeskundige thuis kwam trouwens, maar hij heeft niets te willen, het is jullie huis dus jullie keus en daar heeft hij niets tegenin te brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Pijnboompitje,

Je wilt graag weten of je dochter verplicht is om de arbeidsdeskundige bij haar thuis te ontvangen. Zij is niet verplicht om mee te werken aan een huisbezoek. Je dochter kan bij de arbeidsdeskundige aangeven dat ze liever naar het kantoor komt voor een afspraak.

Ik adviseer je om contact op te nemen met de arbeidsdeskundige om te vragen wat de reden is voor het huisbezoek. Het is mogelijk dat de arbeidsdeskundige van mening is dat hij je dochter zo beter kan helpen bij haar re-integratie.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/hdCMk3.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare