Voor je verloving moet je niet veel. Wellicht een ring en/of een romantische setting.

Voor je huwelijk moet je een bende papierwerk afhandelen. Lees de rijksoverheid 'trouwen, geregistreerd partnerschap': http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/publicaties-pb51/trouwen-geregistreerd-partnerschap-en-samenwonen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou oke, hou je vast:

Plaats en Tijdsstip vaststellen
Reserveren Gemeentehuis
Budget bepalen
Draaiboek voorbereiding maken
Bruid-/Bruidskleding zoeken
Reserveren Diner
Reserveren Feestzaal
Nog 6 Maanden
Ceremonimeester vragen
Getuigen vragen
Gastenlijst samenstellen
Fotograaf bespreken
Videograaf bespreken
Huwelijksreis boeken
In ondertrouw gaan
Muziek regelen
Trouw vervoer regelen
Nog 3 Maanden
Uitnodigingen en Bedankjes regelen
Bruidsboeket bestellen
Bloemversiering bestellen
Nog 2 Maanden
Afspraak maken met kapper
Passen trouwkleding
Paspoorten en reisverzekringen controleren
Trouwringen graferen
Uitnodigingen versturen
Nog 6 Weken
Afspraak maken met ambtenaar burgelijke stand
Is de huwelijksreis helemaal geregeld?
Programma doornemen met ceremonimeeester
Tafelindeling maken
Nog 1 Week
Alle reserveringen nogmaals nalopen
Bruidegom gaat naar kapper
Bruidskleding passen en ophalen Ja

Definitieve aantal gasten doorgeven aan restaurant en feestlocatie......

En dan komen jullie in de buurt.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er maar net aan wat je er van wilt maken.
Wil je het zo eenvoudig mogelijk houden, dan kan je het verloven houden op een simpele mededeling aan familie en vrienden. Je kunt het zelfs overslaan, da's helemaal simpel.

Wanneer je gaat trouwen moet je een datum prikken met de gemeente, waarbij je het een en ander aan formulieren moet invullen en afgeven. Zo gedaan.
Wel moet je even 2 getuigen opzoeken die het papiertje mede willen onderteken op je trouwdag.
Je moet officieel in ondertrouw, wat op zich ook niks voorstelt.
Dan ga je nog even naar de juwelier om 2 ringen uit te zoeken.
Op de trouwdag zelf ga je naar het gemeentehuis met je aanstaande en de getuigen, laat je in de echt verbinden en dat is dat.

Zo simpel kan het zijn.

Als je zelf kiest voor een bruiloft met toeters en bellen kun je het zo gek maken als je maar wilt. In dat geval moet je gaan denken aan dure kleding, bruidsmeisjes, trouwkaarten, zaaltje huren, catering, noem maar op.
Je moet er maar zin in hebben.
Maak in dat geval eens een lijstje van wat je wel en niet wilt en ga op zoek naar bovenstaande zaken.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon..lekker veel van elkaar houden..dan komt de rest vanzelf wel op zijn pootjes terecht.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem en goede weddingplanner in de arm en hij/ zij zal overal aan denken!

Mocht dat niet tot de mogelijkheden behoren.
Het hangt er volledig vanaf wat en hoe je wilt. Zoals je je kunt voor stellen hoef je voor even met z'n tweetjes naar het gemeente-/ stadhuis veel minder te regelen dan voor een 7 dagen durende bruiloft.

Voor een verloving hoef je in principe niets te regelen, behalve misschien een mooie ring en een romantisch/ originele setting waar je je partner ten huwelijk zal vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe simpel of luxe je het wilt en hoeveel geld/tijd je hebt.
Heb je heel veel geld en weinig tijd, nodig dan iemand uit die alles voor je regelt en maak duidelijk wat je precies wilt.
Heb je weinig geld en iets meer tijd, bedenk dan iet orgineeld wat weinig geld kost en toch leuk is.
Laatst was ik op een bruiloft waar alle gasten een culinaire specialiteit hadden meegebracht en het daarb ij passende drinken. Wat overbleef werd verdeeld.
Doe in elk geval iets waar je jezelf jarenlang voor in de schuld steekt. Dat leidt tot spijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst moet je een partner vinden die zich met jou wil verloven en / of met je wil trouwen.

Verder kan je het zo ingewikkeld en moeilijk maken als je zelf wilt.

Voor onze verloving hadden we ringen gekocht en zijn daarmee de natuur ingereden. Op een mooi romantisch (!) plekje hebben we die aan elkaars vinger geschoven. Pikant detail was dat hij eerst de verkeerde afslag had genomen en het o zo romantische weggetje eindigde op een vuilnisbelt. Ik lag in een deuk maar dat vond hij helemaal niet grappig. Ik heb toen een foto van hem gemaakt waar hij behoorlijk pissig op kijkt.
13 jaar geleden
Dit regel je allemaal bij het plannen van je bruiloft.

http://www.trouwen-bruiloft.nl/checklist%20trouwen.htm