Hoe word je spoorloos?

Naar aanleiding van het bericht op Nu.nl m.b.t. de 400000 spookburgers.

Bron als toegestaan:

http://www.nu.nl/binnenland/2480732/nederland-heeft-400000-spookburgers.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je niet officieel staat ingeschreven bij een gemeente en dus geen officieel adres hebt, dan bent je feitelijk al spoorloos voor de instanties.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus dan heb geen pinpas, geen legitimatie etc etc want tegenwoordig moet je voor alles wel een geldige adres hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@NicktheG; oh jawel hoor. Iemand die ik ken, is na emigratie weer teruggekeerd in nederland. Hij kon zich niet inschrijven, omdat hij geen adres had. Hij heeft op verschillende plekken gelogeerd, kreeg een bijstandsuitkering, paspoort had 'ie nog gewoon, want daar was hij mee terug naar nederland gekeerd, bankpas was ook geen probleem.
Alles prima geregeld zou je denken... Toch blijkt naderhand, dat hij gedurende deze periode compleet spoorloos is geweest. Daar kwam hij zelf pas jaren achter. Dus je kan wel degelijk allerlei "bewijs" hebben, dat je niet spoorloos bent, en het dus wel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover ik weet moet je wel een adres opgeven bij een bank om een rekening te openen. Anders kunnen ze ook geen bankpas sturen en een afhaalbewijs voor je pincode. Vermoedelijk heeft hij wel een postadres gehad.