Wie kan mij vertellen waarom?zie link:

http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND/article/detail/243922/2009/05/20/Obama-krijgt-geen-geld-voor-sluiting-Guantanamo.dhtml

Is sluiten dan niet goedkoper dan open houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord staat in het artikel:
"Zowel Democraten als Republikeinen willen eerst gedetailleerde plannen zien voor wat de president met de terreurverdachten in de Amerikaanse basis op Cuba wil doen."

Het gaat dus niet om die 80 miljoen, maar om de vraag wat er moet gebeuren met die gevangenen. Daar wil de Senaat eerst een bevredigende oplossing voor zien, dan pas komt er geld om Guantanamo te sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Senaat van de VS heeft nog steeds een conservatieve houding ten opzichte van veranderingen. Daarnaast zijn er jaren achtereen éénzijdige verhalen verschenen over het waarom Guantanamo juist open moet blijven...

Hiernaast wilt de VS -ondanks een voortdurend oplopende staatsschuld- ten koste van alles wereldleider blijven. En dit kunnen ze enigszins bereiken door een beeld van Guantanamo Bay. Als deze -stok achter de deur- weg valt dan kan dit mogelijk een ander beeld van de VS schetsen. En hiermee stellen de VS zich kwetsbaar op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar het gaat niet om de kosten.