Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gingen deze 'hooligans' in en uit een politiebusje bij de rellen in den Haag?

In het filmpje zie je hoe relschoppende 'hooligans' naar een politiebusje toelopen, naar binnen gaan, terug naar buiten gaan, terwijl een politieman in de bus de deur terug dicht trekt, en dan terug de menigte gaan opzoeken.
https://www.youtube.com/watch?v=Aj3TUwvBx2I&feature=share&fbclid=IwAR1UQ6W9C7hTs716Y7Q40IKOzG3A-98ZVJQHNtA0QAHg8jztLAhAgIySiAQ

Antoni
3 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn het politie-agenten 'in burger'. Waarschijnlijk zijn die ook ingezet om relschoppers aan te houden.
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Haha, ja, goeie
SentWierda
3 jaar geleden
De vraag gaat uit van de veronderstelling dat het 'hooligans' zijn. Je kunt pas beweren dat het 'hooligans' zijn als je zeker weet dat het 'hooligans' zijn.
Denk je dat 'hooligans' zomaar een politiebusje in- en uitlopen?
Goeievraagstell
3 jaar geleden
SentWierda, daarom had ik het tussen aanhalingstekens gezet. In het nieuws werd gezegd dat er hooligans waren geweest die de vreedzame betoging hadden komen verstoren.
Aangezien deze individuen eruit zagen als relschoppers, is het toch vreemd dat die in en uit een politiebusje kunnen bewegen, terwijl iemand in het busje de deur achter hen netjes terug dicht maakt wanneer ze het busje weer verlaten.
Goeievraagstell
3 jaar geleden
https://www.facebook.com/100006242203706/videos/2651100611774653/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is de AanhoudingsEenheid (AE). Die isoleren en arresteren tijdens een ME actie de grootste raddraaiers uit groepen. Zij dragen op dat moment geen uniform. Bij voetbalwedstrijden of demonstraties zullen die vrijwel altijd onzichtbaar aanwezig zijn. In het geval van het filmpje krijgen ze een onvoldoende voor hun actie. Ze krijgen de arrestant niet op tijd achter de lijn van ME en moeten hem loslaten voordat ze worden ingehaald door de andere relschoppers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding