Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet ik importeer kosten betalen voor een laptop uit amerika? zo ja, hoeveel?

als ik een laptop van €1500 via bijv. fedex naar nederland stuur, moet ik dan aan de douane betalen? zo ja, hoeveel?
en hoeveel zou het zijn bij een €5000 laptop?

Toegevoegd na 53 seconden:
ik heb dit aan fedex gevraagd, en zij zeggen kijk op douane.nl, maar ik weet niet onder welke categorie het valt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
738
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De douane al gemaild/gebeld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan geen mail adres van hun vinden...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mailen is inderdaad niet mogelijk. Je kunt ze wel bellen (is gratis). Vandaag zijn ze tot 17:00 uur bereikbaar. Voor telefoonnummer, zie http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/belastingtelefoon_bellen/belastingtelefoon_bellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja. Volgens de website van de belastingdienst is dat: 12% douanerechten en
21% omzetbelasting over de waarde van de goederen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus stel ik koop een laptop van €3000, dan moet ik daar €1000 over betalen? dat klinkt wel erg veel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Nederland zou diezelfde laptop dan waarschijnlijk minimaal 4000 (incl btw) hebben gekost. Dus ja.
tinus1969
10 jaar geleden
Ja, het is veel. Om op te letten: een Amerikaanse laptop is niet automatisch geschikt voor Europa. Let mn op het andere systeem voor spanning.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding