Welke politieke partijen zijn voor gratis openbaar vervoer?

Ik kwam hier en daar wat artikeltjes tegen zoals dat bijvoorbeeld de Christen Unie bij voorkeur het openbaar vervoer gratis zou willen maken. Maar op zo'n site met alle standpunten van politieke partijen zag ik weer staan dat de CU wilde bezuinigen op het openbaar vervoer. Hoe kan ik nu weten welke politieke partijen voor gratis openbaar vervoer zijn (of op zijn minst willen investeren in het OV)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

De SPA en Groen! willen ofwel gratis ofwel sterk gesubsidiëerd openbaar vervoer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is in België...
Antoni
9 jaar geleden
Tja, in België zijn die partijen er wel! In Nederland -en daar doelt de vraagsteller waarschijnlijk op: hij noemt immers de Christen Unie- zijn die partijen er niet (meer), volgens mij.
Antoni
9 jaar geleden
Waar ik "hij" schreef, mag "zij" worden gelezen. De vraagsteller is een vrouw, volgens het profiel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, ik ken die afkorting CU niet. Die site mocht wel eens vermelden of de vraagsteller BE of NL is.
Zou PvdA of SP dat ook niet in hun programma hebben?
Antoni
9 jaar geleden
Vooraan in haar toelichting schrijft de vraagstelster Christen Unie. De website is zowel Nederlands als Vlaams/Belgisch. www.goeievraag.nl en www.goeievraag.be zijn inhoudelijk dezelfde website. Voorzover mij bekend heeft op dit moment geen enkele Nederlandse landelijk bekende politieke partij dit in haar programma.
Antoni
9 jaar geleden
Evarist61, sorry, negeer mijn tweede opmerking maar. Ik had het woord "vraagsteller" niet gezien in je reactie.