Parkeren op kenteken is op meerdere manieren financieel en in efficiency gunstig voor de gemeente.

In plaats van het trage en arbeidsintensief bonnetjes en vergunningen achter voorruiten controleren, kan nu redelijk snel met een scan-auto langs de geparkeerde auto's worden gereden. Achter de scanauto rijdt één medewerker op een scooter om de seintjes over mogelijke overtredingen vanuit de scan-auto, te controleren en bonnen of fiscale strafheffingen te schrijven voor auto's die in overtreding zijn. Alleen die auto's worden dus nog visueel gecontroleerd.

Op die manier kan met minder personeel veel meer worden gecontroleerd.

Voordeel twee is dat de vergunningen voor bewoners niet meer op papier hoeven te worden verstrekt. Dat scheelt veel bureaucratie en papier, dus ook veel geld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat je je kaartje niet kan overdragen, en dat fraude bij parkeerplaatsen waar je maximaal een paar uur mag staan, niet mogelijk is. Doordat dit vaak niet praktisch is levert het weer geld op aan bekeuringen. Het grootste voordeel is dus geldelijk gewin.