Waarom leven we 7 maanden in de zomertijd en maar 5 in wintertijd?

Zou logischer zijn als het beide een half jaar was..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De natuur en de breedtegraad waar we leven, hebben beperkingen.
We hebben jarenlang geleefd zonder zomertijd en dat is toch ook logisch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij duurt de zomer 3 maanden en niet een half jaar

Antwoorden (3)

De zon en de natuur laten zich niet dwingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar de tijd wel...
Kijk maar naar de tijden van zonsopkomst en - ondergang - daar is het op gebaseerd.
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersverwachting/zonsopkomst_zonsondergang.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het nog niet... daylight saviings, zomer/wintertijd is toch sec een menselijke afspraak?
voor jou zou dat logischer zijn, maar de meeste mensen willen in de zomermaanden niet dat het vroeg donker is dus doen we het op deze manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wel zielig voor de vroege vogels onder ons, die missen nu een uurtje licht in de zomer....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ook, maar het komt allemaal goed joh, dagen worden vanzelf weer langer.
de vreemde vogeltjes hier vonden het slapen moeilijk omdat het zo zo licht was. en sommige vroege vogeltjes kiezen ervoor om nu en dan wat langer in het nestje te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat heb met dat nachtelijke GV-en :)