Hoe kan ik het beste ontslag nemen?

Ik heb nu een bijbaan (zaterdags) maar ik zie het echt niet meer zitten. Mijn baas is echt heel chagrijnig en helemaal niet aardig. Nu wil ik dus telefonisch ontslag nemen maar ik vind het best moeilijk en eng. Wat is de beste manier om dit te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou ook gewoon eerlijk zijn. Is misschien heel erg moeilijk. Maar je hoeft niet perse te zeggen wat het om hem gaat. Wie weet waarom hij chagrijnig is, of dat hij misschien zo zijn eigen problemen heeft.
Het gaat om jou, jij wil weg en als je het hebt gedaan is de kans groter dat je je heel erg trots voelt dat je het toch maar even hebt gedaan.
En dan heb je niks meer met je baas te maken en zit jij weer lekker in je vel. Zijn nare trekjes en zorgen vooral lekker bij hem laten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;) Suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je advies opgevolgd!

Andere antwoorden (4)

Zeg dat je niet meer kan werken wegens drukte met school..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is wel een idee, maar ik wil tegelijkertijd ook laten merken dat hij fout zat. Hoe doe ik dit?
Natuurlijk erg moeilijk maar het beste is om het gewoon mondeling te doen en de reden erbij vermelden.
Je hebt in ieder geval niets te verliezen: jou ontslaan heeft geen meerwaarde want je wilt toch weg en er zit geen WW ofzo aan vast.
|Telefonisch is in ieder geval geen goeie optie.
Eerlijkheid duurt het langst en misschien valt die baas uiteindelijk wel mee als je eerlijk verteld waarom je weg wilt.
Anders heb je altijd nog kans dat je baas er over nadenkt en anderen beter gaat behandelen en minder chagrijnig doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je in een supermarkt of andere zaak werken waar een intercom is, pak dan de microfoon en vertel aan iedereen waarom je ontslag neemt. Vertel dan ook dat jouw baas een l*l is en vooral ook waarom hij dat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, helaas hebben ze dat niet. :')
Probeer eerst een oplossing, loop niet meteen weg voor dit probleem. Je blijft dit in je hele leven hebben dat je mensen tegen komt die je niet aardig vind maar waar je toch mee te maken hebt. Misschien is er prive bij jou baas wel het een en ander niet goed. Heb begrip voor de rede (die je vaak niet weet) waarom iemand chagrijnig is. Wil je toch echt weg. Schrijf dan een nette officiele ontslagbrief en ligt deze mondeling toe. En wees eerlijk zeg wat je dwars zit. Dat is ook voor je zelf prettiger als je eerlijk kan zijn tegen andere en dus tegen jezelf! Succes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar door de telefoon zou ik het absoluut niet doen. Dit is echt niet netjes en dit zal voor hem ook rede zijn nog extra boos te kunnen worden. Vraag een gesprek met hem aan, vraag even tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet alleen dat ik hem niet aardig vind.
Het is duidelijk dat hij mij gewoon niet mag en ik hem niet.
Hij heeft nog nooit een compliment gegeven of iets anders positiefs. Ik vind dat hij het verdient om telefonisch hiervan te horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En is het echt nodig voor dit kleine bijbaantje een formele brief te schrijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd de eer aan jezelf. Iets verdienen... Daar is geen sprake van. En ja als je een contract tekent moet je dat ook officieel beeindigen. Dit is een leer voor je toekomst, ga hier serieus mee om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarschijnlijk zal de 'beste man' je toch vragen een ontslag brief te schrijven. Dan ben je nog geen stap verder.