wat zijn de voordelen van een commerciele zorg(ziekenhuizen)?

wie heeft dit bedacht en wat zijn de voordelen voor de burger?
ik kan er namelijk geen 1 bedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik ook niet. Men DENKT dat concurrentie altijd goed is maar bij een schaars goed waar we niet buiten kunnen werkt dat natuurlijk niet. Geen weldenkend mens is tegen een betaalbare gezondheidszorg maar als ik naar Stadskanaal of Maastricht moet om me aan mijn spataderen (die ik niet heb, dat terzijde maar ik woon in het midden des lands) te laten opereren omdat mijn verzekering geen contract heeft met ziekenhuizen in mijn buurt dan zijn we een brug te ver gegaan. Misschien chargeer ik iets maar het gaat me de laatste tijd veel te veel alleen maar om de centen en niet meer om een goede en bereikbare zorg voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij ook, de verhalen dat de zorg beter zou worden door concurrentie lijkt mij wat te positief gedacht.
zodra het om geld gaat doen mensen vaak dingen die alleen maar beter zijn voor zichzelf en niet voor de burgers of de zorg

Andere antwoorden (2)

Dit kan de ziekenhuizen bewegen tot -nog- betere zorg leveren tegen lagere prijzen, immers dit werkt de concurrentie in de hand. Dus we zullen hier als patient -lees klant- iets van kunnen merken dat de tarieven niet zo snel stijgen of zelfs kunnen dalen. Ook kan een ziekenhuis zich gaan toeleggen op bepaalde specialismen waarin men dan beter wordt dan de concurrentie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen willen de beste zorg tegen zo min mogelijke kosten. Om patiënten te kunnen krijgen en behouden zullen de zorginstellingen moeten gaan concurreren. Hierdoor zouden de prijzen moeten gaan dalen en de kwaliteit gaan stijgen.

Instellingen die niet voldoen zullen verdwijnen indien ze niet aan de eisen van hun patiënten kunnen voldoen.

Instellingen zullen mogelijk ook meer gaan specialiseren waardoor de kennis beter uitgediept wordt.

Er zal meer moeten worden geïnvesteerd in nieuwe technieken, Nero ik ontwikkeling, behsnsrlingsmethodes, etc. om concurrerend te kunnen zijn en blijven met andere instellingen. Hierdoor neemt de kwaliteit weer toe.

Toegevoegd na 2 minuten:
Best lastig typen op een iPhone. Ik bedoelde met Nero in= meer in, en verder behandelingsmethodes.