Iemand die altijd een schaduw werpt over de zonneschijn van anderen, en altijd min-punten verzamelt, overal alleen maar mannetjes in de maan zet en elk vonkje van enthousiasme resoluut uitdooft, en alle positieve energie uit anderen wegzuigt, die zure, kritische opmerkingen rondstrooit en alle ballonnen om zich heen lekprikt - dat vind ik een negatieve persoonlijkheid.
Het lijkt me heel erg als je zo geboren wordt - er kan dan zo weinig blijheid zijn met het feestje, dat het leven is.
Het is een hele akelige bril waar zo iemand door kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannetjes in de maan zet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Problemen zien waar geen problemen zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beren op de weg ziet. Inderdaad, je beschrijft het beter dan ik. +1
Ik herken mijn vader er heel erg in. Is van het laatste jaar dat hij zo geworden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je wel begrijpt, ken ik het ook van heel dichtbij....Mijn moeder had haar glas altijd méér dan halfvol; na haar overlijden heeft mijn vader een vriendin aangeschaft met een negatieve persoonlijkheid, en ze trekt hem, helaas, volledig mee - ze "vergiftigt" zijn wereld......Mijn zus en ik zijn daar machteloos tegen, helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vroeg mij al af hoe je die informatie vd kenmerken zo snel kon opsommen ..Nu begrijp ik het ! een negatieve persoonlijkheid krijg je dus (uit je verhaal) Je wordt er niet mee geboren. Van mij een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, Loes, ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat de vriendin van mijn vader met deze bril op geboren is.....ik heb haar in 3 jaar tijd nog nooit horen lachen!!!!!
Maar dat doorlopende omgang met haar negatieve persoonlijkheid zijn bril verkleurt, zie ik wel heel duidelijk.

Andere antwoorden (10)

ellende in een persoons verleden meestal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan, maar hoef niet de reden te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook waar :-)
Vanuit jouw perspectief: dat wat voor jou persoonlijk negatieve eigenschappen zijn.
Vanuit mijn perspectief: mensen treiteren, pesten, bullyen, de gek aan steken, rotzooi (incl. sigarettepeukjes) zo op straat gooien, roken bij anderen zonder eerst te vragen of ze er last van zouden hebben, etc.
Vanuit een globaal perspectief: volgens mij kan je daar geen goed antwoord op geven, anders dan dat wat de lokale bevolking in 't algemeen vindt. 'T is nl. nogal subjectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit enthousiast. Goed in staat zijn vrolijkheid en enthousiasme snel te temperen.
Als je met een leuk bericht thuis komt, het door één opmerking direct negatief weten te interpreteren en de brenger van het leuke bericht een stuk minder enthousiast te krijgen.

Helaas spreek ik uit ervaring, mijn vader is tegenwoordig zo'n persoon die alles direct negatief weet te benaderen. Mijn moeder wordt er heel erg moedeloos van. Op mij heeft hij goddank nog niet zoveel vat, ik kan me er snel overheen zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Altijd het "de woorden "Ja maar" gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort, maar klopt wel +1
Overal commentaar op hebben, hekel hebben aan alles wat niet is zoals hij of zij gewend is, overal beren op het pad zien, zelf nooit ergens schuld aan zijn, geen initiatief willen nemen om zich zelf prettiger te voelen, zelfs leuke dingen omdraaien of laten aflopen naar iets vervelends....Pff: kan nog wel even doorgaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Helaas heb ik precies zo'n persoon in mijn omgeving. Maar ik laat me niet kleinkrijgen. Moedig voorwaarts!
Iemand waarbij het glas altijd halfleeg is ipv halfvol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een negatieve persoonlijkheid is een zwartkijker, een pessimist. Ziet overal problemen, gevaar, beren op de weg en kan voor zichzelf maar ook voor een ander niet enthousiast zijn bij positieve zaken/gebeurtenissen.
Sfeerbedervend op feestjes en echte ambitie-killers
op het werk. Nog meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me voldoende info :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht ik al. Je zou er depressief van worden ;-)
Een negatieve persoonlijkheid is iemand die echt over alles en iedereen een "grauwsluier"weet te leggen. Iemand die iets, wat nog zo leuk is weet te verpesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest is al genoemd. Ik heb behoorlijk lang een negatieve persoonlijkheid om me heen gehad en dat is geen pretje! Deze mensen zijn dusdanig negatief, dat ze zelfs dingen voor jou weten te verpesten als je opgewekt of enthousiast over iets bent.

Mensen die altijd zoeken in donkere hoeken, in iets wat per definitie positief is toch iets negatiefs weten te ontdekken. Altijd wel met tegenargumenten komen waarom iets niet goed of leuk zou zijn.

'Always look on the dark side of life'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doemdenken, bij alles denken: Dit kan ik niet.
Jezelf niet leuk vinden.