Wie was de eerste Engelse vrouw met een universitaire opleiding

Ik heb deze informatie nodig voor een werkstuk, maar ik kan het nergens op internet vinden.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat was Elizabeth Garrett Anderson (1836-1897), die in 1865 haar doctoraal haalde als natuurkundige

De link heb ik net per ongeluk weggeklikt.

hij hoorde bij:
The first English woman on university, en gezocht in alle zoekmachines.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

aletta jacobs (ook al)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/Wuniversity.htm deze website bevat informatie over vrouwen op universiteiten in Engeland