Waar komen de koosnaampjes; poepie drollie scheetje enz. vandaan? aangezien dit niet iets lekkers, fris, lief of goeds is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Scheet is dialect voor schat, dat zul je dus makkelijk tegen je geliefde kunnen zeggen. Poepie en drollie zijn eerder koosnaampjes voor een baby, moge duidelijk zijn waarom. Dat het ook gebruikt wordt richting een geliefde heeft naar mijn idee met het zeer vertrouwde te maken. Je kent elkaar zeer goed en doet net zo aardig tegen elkaar zoals je zou doen tegen een baby. Het is dus liefkozend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo'n troetelnaampje ontstaat in de vertrouwdheid van een relatie. Gewoon leuk voor jullie samen. Dat het vaak typische namen zijn komt omdat het bij bepaalde situaties ineens is opgekomen. 't Is ook niet de bedoeling om deze naampjes te gebruiken als er anderen bijzijn. Een soort exclusieve roepnaam voor degene die je zo lief is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar waarom in de Nederlandse taal zoveel van die scatologische termen, terwijl in andere talen hele andere soorten termen worden gebruikt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want dat beantwoord je niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel.
Daar zit geen NL-filosofie achter. Dat is gewoon onder elkaar. Kan ook beertje zijn of Moppie. Iets wat bij beiden oké is. Bij een vreemde doe je dat niet. Alleen vertrouwd onder elkaar.
En in andere talen is dat ook zo hoor. Heb een aantal (Duitse en Zweedse) en die gebruiken ook koosnaampjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dus