Mijn zoon woont bij een stichting die mij niet op de hoogte houd van het welzijn van mijn zoon. Hoe kan ik dit het beste oplossen

Ik wordt niet op de hoogte gehouden van allerlei zaken die betrekking hebben op mijn zoon.
Hij is vorige week in-elkaar geslagen en ik hoor nu via via van het hele voorval.
Als ik de stichting bel en vraag waarom ze mij niet bellen krijg ik de vraag waar ik mij zo druk over maak, is dit nu normaal??????

Toegevoegd na 22 uur:
Voor alle duidelijkheid ik heb gewoon het ouderlijk gezag van van zoon en ik heb al contact gehad met de bazin en die vind dat ik mij aanstel want het stelt niet zo veel voor ze kan ook niet begrijpen dat ik zo boos ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je vertelt er niet bij wat voor stichting het is.
In ieder geval is het zo, dat als hij minderjarig is, men verplicht is om ouders overal over te informeren.
Tenzij hij een voogd heeft omdat hij onder toezicht is gesteld, dan is de voogd gehouden om je te informeren.

Als hij b.v. tengevolge van een geestelijke en/of een lichamelijke handicap ergens verblijft, en hij is meerderjarig, dan is men niet verplicht om je te informeren.
In dat geval, raad ik je aan om zijn bewindvoerder of curator te worden. Hiervoor moet je naar een advocaat.

Als je onterecht niet bent geinformeerd, zou ik, onmiddellijk, korte metten maken, en via een advocaat, een brief sturen naar het bestuur van de stichting.

In dergelijke stichtingen probeert men toch altijd de doofpot te hanteren.
Dus: direct naar het bestuur met een brief op poten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een advocaat kost geld. Je zou daarom ook het alg. maatschappelijk werk in eerste instantie kunnen inschakelen voor een dergelijke brief. Of, als je zelf een goede briefschrijver bent, of er eentje kent, zelf een brief opstellen en daarin toch laten doorschemeren dat verder stappen kunnen worden ondernomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hier zou ik van ontploffen....als je zoon minderjarig is kun je nog steeds aangifte van mishandeling doen. Zowel voor medeplichtigheid van begeleiders wegens niet ingrijpen als direct jegens de dader (mits 12 plus in leeftijd)

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, bij een dergelijke actie mag je wel verwachten dat je een andere instelling moet zoeken waar je zoon dan heen overgeplaatst zal moeten worden.
Als deze instelling zo faalt in het geven van een veilige omgeving zou ik daar ook niet moeilijk over doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een + als tegenhanger van een m.i .onterechte -
Nee dit is niet normaal, ik zou daar naar toe bellen en naar het hoofd vragen en daar mijn verhaal doen, in jouw geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is je zoon minderjarig? Ja?
Heb jij ouderlijk gezag? Ja?
Heb jij een verklaring getekend van die stichting waardoor je gezag beperkt is? Nee?
Dien een klacht in bij de betreffende stichting. Vindt je geen gehoor, dan een klacht indienen bij een eventueel overkoepelende organisatie en anders bij een ombudsman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me niet normaal, nee.
Het lijkt me goed dat je een afspraak maakt om dit eens rustig te gaan bespreken. Bellen om opheldering te vragen kan vervelend overkomen, ook al omdat je je nogal kwaad lijkt me maken. Ik begrijp dat je je zorgen maakt over de gang van zaken. Mocht het niet lukken om iemand bij de stichting op een goede manier te spreken, dan zou je contact op kunnen nemen met een onafhankelijk klachteninstituut.
Doe dat niet voordat je eerst bij de stichting zelf hebt aangeklopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen ouderlijk gezag hebt zijn ze niet verplicht te antwoorden. Heb je dat wel dan is het te gek voor woorden. Heb je de clustermanager al aangesproken? Mocht dit ook niet helpen moet je naar de regio directeur stappen ( mits je gewoon het ouderlijk gezag hebt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dit slecht zeg! ZORG, heet dat toch?

Meer dan verdrietig én onvoorstelbaar dat ouders zo buiten alles gehouden worden.

Leg in ieder geval een dossier aan. Wanneer er iets voorvalt, met wie je contact hebt als je belt of praat met iemand van de instelling. Aard van het gesprek. Afspraken. Alles.

En over dit gebeuren vandaag nog een brief/mail aan de directie of ouderraad. Niet zomaar accepteren. Het is JOUW kind dat daar zit. Dit kan dus niet.