wat hou zonder uitdeling en zonder schone lei in bij de wnsp en kunnen de schuldeisers dan weer aan klopen

Toegevoegd na 22 minuten:
dit was de uitspraak van de rechter van een kennis van ons

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

het WSPN staat voor Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Als de rechter heeft bepaald dat je zonder schone lei begint en zonder uitdeling, dan is er in het traject van het wspn iets niet helemaal goed gegaan om het zo maar te zeggen. Op het moment dat je in de schuldsanering zit moet al je inkomen naar die instantie gaan, als zij merken dat je toch op de één of andere manier geld achter houd, geld wat dus eigenlijk niet meer van jou is ivm schuldeisers. dan kan de rechter bepalen dat je uit het traject word gezet en dat je zonder schone lei verder moet.
Dit betekend eigenlijk dat er 0,0 euro naar de schuldeisers gaat en dat je weer terug bij af bent. dus stel je hebt een schuld van 50.000 euro. en ik heb een jaar in de schuldsanering gezeten en de rechter zou dit bij mij zeggen, dan is er van die 50.000 eur geen cent af. ik heb dus geen schone lei, en er zijn geen geld uitdelingen gedaan naar de schuldeisers. wat dat betekend dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met afbetalen.

Schuldeisers mogen dan ook weer gewoon bij je aan de deur kloppen, want er is geen uitbetaling gedaan en je hebt geen schone lei.

ik hoop dat dit wat duidelijker voor je is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, en zullen ze ook zeker doen. Je hebt geen schone lei. De schuldeisers krijgen dit bericht ook, en mogen dus weer rechtstreeks bij je aankloppen.

Je krijgt alleen een schone lei als je je aan de afspraken houdt tijdens het traject. Blijkbaar is je dat niet gelukt, en ben je dus weer terug bij af.