Waarom beschikken veel stallen niet over een behoorlijk blus/sprinklersysteem?

je leest steeds weer dat honderden dieren zijn omgekomen.
gisteren weer: 200 stieren verbrand.
zo'n systeem kost geld, maar het verlies van de dieren toch ook?

Rieneke1
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik ben bang er een baten-kostenanalyse aan ten grondslag ligt. De opbrengsten staan onder druk en de investering zal terugverdient moeten worden en dus doorberekend in de prijs. Lastig als jij die investering wel doet, maar je buurman niet, omdat het niet verplicht is. Er zal gecalculeerd worden wat een eventuele schade voor financiele consequenties heeft en of die schade te verzekeren is, en tegen welke kosten. Het dierenwelzijn raakt daarbij op de achtergrond. Het is uiteindelijk natuurlijk net zo goed handel en het moet geld opleveren, of het nou auto's zijn of dieren. Het is ook mij een doorn in het oog, dat gesol met dieren, de megastallen, de productiemethoden, het als maar "meer en groter". Groot kans dat mijn stem vandaag naar de Partij voor de Dieren gaat, die kunnen nog verschil maken in de toekomst, om te beginnen in mijn eigen provincie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Helaas zoals zo vaak, is het een kwestie van geld!!
Wettelijk gezien is het nog steeds niet verplicht en gaat het mis, dan dekt de verzekering de schade, dus waarom zouden ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zouden ze, als een schoolgebouw of een gebouw met flatwoningen ook geen sprinkler installatie hoeft te hebben. 200 stieren is maar een beperkte hoeveelheid geld.Bij een natuurbrand komen wel meer grazers om, dat is nog geen reden voor een sprinklerinstallatie op bos en hei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel, als de stal vlam vat, dan kan de beste boer 2 keer incasseren.

1. via de verzekering
2. via de Albert Heijn, waar hij zijn reeds gare vlees aanbied voor de verkoop aan nietsvermoedend winkelvee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat denk je... heb je wel eens gehoord van rookvlees en vlammetjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
humor