Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je nog in de 2 maanden proeftijd zit bij een nieuwe baan, krijg je dan een 13e maand en een kerstpakket? (Ikea)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk! Alleen is je 13e maand nog niet zoveel..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een 13de maand is iets wat in je arbeidsovereenkomst geregeld is. Het is dus een onderdeel van je salaris waar je recht op hebt (als dat zo is afgesproken). Of je nu 1 maand in dienst bent of al 20 jaar. Wel krijg je alleen een 13de maand voor de periode waarin je werkzaam bent geweest. Elke maand wordt eigenlijk een deel van je salaris opgespaard voor je 13de maand, net als bij je vakantie geld.

Of JIJ een 13de maand krijgt kun je lezen in je arbeidsovereenkomst. Staat daar niets in? Dan krijg je ook niets.

Qua kerstpakket wordt je hetzelfde behandeld als overige medewerkers. Dus als zij een kerstpakket krijgen, dan jij ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, want in feite ben in je in normaal dienstverband, met dien verstande dat allebei de kanten dit op kan zeggen. Neemt niet weg dat je alle rechten (en plichten) hebt die een werknemer heeft die al een vast contract heeft. Je 13e maand zal wel navenant verrekend worden, omdat je maar 2 maand hebt opgebouwd. Kerstpakket krijg je zowiezo wel als het goed is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een kerstpakket maak je misschien kans!
Maar als je nog in de twee maanden proeftijd zit lijkt mij een 13e maand wat teveel gevraagd.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikea is officieel, samen met het Kruidvat, de slechtste werkgever van Nederland.
Ik zou er dus maar niet op rekenen, dat je een 13e maand krijgt.
Om je ook het kerstpakket te onthouden lijkt me wel heel raar maar nogmaals, bij Ikea weet je het nooit.

Overigens: Een 13e maand wordt bij veel werkgevers berekend naar het aantal maanden dat je in dienst bent: werk je bv 6 maanden, dan krijg je 6/12e deel van een je maandsalaris, etc.
Hoe Ikea dat regelt weet ik niet, en of je in je proeftijd al maanden aan het opbouwen bent voor je 13e maand zou je na moeten vragen.

Sterkte bij je baan bij Ikea.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat het zo slecht is? Eigen ervaring of ergens gelezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gezien op een officiele lijst.
Daarnaast heeft mijn partner superslechte ervaringen bij Ikea.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding