waarom waren er zo weinig mensen oneens over het manier waarop lodewijk XIV zijn rijk bestuurde

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoel je met deze vraagstelling: weinig mensen oneens over, betekent volgens mij hetzelfde als "veel mensen eens over de manier", bedoel je "weinig mensen oneens met de manier"

Het beste antwoord

Omdat men toen heel weinig wist.
De meeste mensen waren straatarm en konden niet lezen of schrijven.

En de kliek rond Lodewijk die profiteerde vooral van hem, dus die waren het wel eens.

En in de kringen van Lodewijk wist men ook niks:
Bekende uitspraak van Marie Antoinette, toen ze hoorde dat het volk geen brood te eten had.
"Dan eten ze toch taart".
Het schaap wist waarschijnlijk echt niet beter, want ze hoorde niets.

Tja, daarom zijn al die dictaturen zo lang in stand gebleven. Het volk arm en dom houden.
Maar nu is er internet, facebook, twitter, sateliettelevisie enzo. Nu krijgen de mensen informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel heel erg bedankt

Andere antwoorden (1)

Omdat Lodewijk XIV iedereen die het met hem oneens was liet opsluiten, verbannen, of een kopje kleiner maakte.